آیت‌الله نوری‌همدانی در همایش سراسری ائمه جمعه کشور:

طلاب باید از مرزهای نفوذ سیاسی و فرهنگی کشور صیانت کنند

یکی از مراجع معظم تقلید گفت: علمایی که دم و دستگاه و تشریفات داشته باشند، به اسلام لطمه می‌زنند و حتی اگر به فکر جمع مال دنیا نیز باشند، عادل نیستند و نمی‌توانند به اسلام خدمت کنند.
کد خبر: ۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ - 05January 2016

طلاب باید از مرزهای نفوذ سیاسی و فرهنگی کشور صیانت کنند

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله حسین نوری همدانی از مراجع معظم تقلید صبح امروز (سهشنبه) در بیست و سومین همایش سراسری ائمه جمعه در تالار آدینه تهران، اظهار داشت: قرارگاه نماز جمعه بسیار تأثیرگذار و استقامت و کار شما ائمه جمعه نیز با ارزش است.

وی خطاب به حضار گفت: خطبههای شما باید بسیار پرمحتوا، سنگین و پررنگ باشد که این کار بسیار مهمی است و مطالعات و اطلاعات فراوان لازم است؛ چرا که هر چه مطالعات ما بیشتر باشد، خطبههای ما سنگینتر خواهد بود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه علما و طلبهها باید در برخورد با مردم رفتاری متواضعانه و کریمانه داشته باشند، گفت: مردم شما را پناهگاه خود میدانند، بنابراین سعی در مشکلات مردم فضیلت بزرگی است.

آیتالله نوری همدانی به رشادتهای مردم ایران در حوزههای مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: این مردم زحمات خیلی زیادی کشیدهاند. در 8 سال دفاع مقدس، جان خود را فدا کردند. هیچ وقت این سخن امام (رضوانالله علیه) خطاب به طلاب و علما را فراموش نکنید که فرمودند: خوشا آنها که دیوار فیضیه را پشت سر گذاشته و به جبههها شتافتند.
 
وی با تأکید بر اینکه خدمت به مردم ایران افتخار بزرگی است، به سادهزیستی و زهد علمای بزرگ اشاره و خاطرنشان کرد: اگر علمایی دم و دستگاه و تشریفات داشته باشد، به اسلام لطمه میزند؛ اگر یک عالمی به فکر جمع کردن مال دنیا باشد، قادر نیست و نمیتواند به اسلام خدمت کند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: شما تا دیروز افسران جنگ سخت بودید و امروز باید افسران جنگ نرم باشید و مرزهای نفوذ سیاست و فرهنگ را شما طلبهها باید صیانت کنید.

آیتالله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروز بیدار بودن، هوشیار بودن و سنگرها را حفظ کردن، بسیار مهم است. کل حوادث جهان با انقلاب اسلامی و ولایت مربوط است.
 
وی در پایان با بیان اینکه از خداوند منان میخواهیم وجود رهبر معظم انقلاب را حفظ، عمر ایشان را طولانی و قدرت بیشتر به ایشان عنایت فرماید، گفت: از کسی که آرمانهای امام را حفظ و کشتیبانی این کشتی متلاطم انقلاب را نگه داشته است، باید قدردانی و حمایت کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار