سردار زهدی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد

طرح‌های ناشناخته حزب‌الله با سطوح تخریبی متفاوت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی

معاون مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: حزب‌الله طرح‌ها و تفکرات مختلفی را با سطوح تخریبی متفاوت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی دارد؛ که قطعا صهیونیست‌ها از آن مطلع نیستند.
کد خبر: ۶۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ - 07January 2016

طرح‌های ناشناخته حزب‌الله با سطوح تخریبی متفاوت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی

سردار سرتیپ یعقوب زهدی، معاون مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص پاسخ اخیر حزبالله لبنان به ترور "سمیر قنطار" که چندی پیش در حمله تروریستی جنگندههای رژیم صهیونیستی در سوریه به شهادت رسید، اظهار داشت: صرف نظر از تعداد کشته شدگان و شدت و حدت عملیات تلافیجویانه، نفس اجرای این عملیات که حزبالله لبنان زیر چتر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی در "مزارع شبعا" انجام داد، شکستی برای دستگاههای امنیتی این رژیم محسوب میشود.

وی با بیان اینکه حزبالله به آن سطح از اشراف اطلاعاتی و اقتدار عملیاتی دست یافته است که در سختترین شرایط امنیتی ضربه تلافیجویانه را به رژیم صهیونیستی وارد کند، گفت: حزبالله لبنان بر روی تاکتیکها و طرحهای عملیاتی ویژهای کار کرده؛ که غالب آنها برای رژیم اشغالگر قدس ناشناخته و مبهم است.

*عملیاتهای تروریستی اسرائیل برای ارزیابی قدرت حزبالله

سردار زهدی افزود: باید توجه کرد رژیم صهیونیستی برای تاکتیکهای ارائه شده از سوی جبهه مقاومت  طرح مقابله به مثل داشته و یا ایجاد خواهد کرد؛ اما حزبالله تاکتیکهای ویژه خود را برای مواقع خاص و ضروری انجام میدهد و آنچه که امروز از توانمندی خود با اجرای عملیاتهای ایذایی مشاهده میکنیم، تنها بخش کوچکی از توانمندی این نیرو است.

* طرحهای ناشناخته حزبالله با سطوح تخریبی متفاوت برای ضربه زدن اسرائیل

وی افزود: مسلما آنچه که رژیم صهیونیستی از توانمندیهای حزبالله برای دفاع از منافع محور مقاومت میداند، راجع به تمامی توان و قدرت حزبالله نیست؛ چراکه حزبالله طرحها و تفکرات مختلفی را با سطوح تخریبی متفاوت برای ضربه زدن به اسرائیل دارد؛ که قطعا اسرائیل امروز از آن مطلع نیست.

گروه فرمانده شهید "سمیر قنطار" روز دوشنبه 14 دیماه ساعت سه و 10 دقیقه (به وقت محلی) با یک بمب دستساز بزرگ، یک گشتی صهیونیستها را در مسیر "زبدین-کفریا" در منطقه اشغال شده "مزارع شبعا" هدف قرار داد. این خودروی رژیم صهیونیستی که از نوع "هامر" بود، آسیب دید و سرنشینان آن ازجمله یک مقام ارشد امنیتی اطلاعاتی صهیونیستها به هلاکت رسیدند.

ساعاتی بعد از این عملیات، حزبالله لبنان با صدور بیانیهای مسئولیت حمله به این گشتی صهیونیستها در مرزهای فلسطین اشغالی را پذیرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار