مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

بازار رمضان و نوروز زیر ذره بین کارشناسان استاندارد

میرنظامی گفت: کارشناسان و بازرسان استاندارد تا پایان تعطیلات بازار نوروز و رمضان را رصد می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۸۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ - 25March 2024

بازار رمضان و نوروز زیر ذره بین کارشناسان استانداردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «سید سعید میرنظامی» مدیرکل استاندارد استان مرکزی طی سخنانی  با اشاره به اجرای طرح عیدانه بازرسان استاندارد اظهار داشت:  این طرح توسط بازرسان استاندارد استان تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. در این طرح از هتل‌ها و مراکز اقامتی، میادین میوه و تره بار، آجیل‌فروشی‌ها، پایانه‌های مسافربری، خدمات فرودگاهی، قالیشویی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز پذیرایی، رستوران‌ها و... بازدید خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی، استاندارد را مرز کیفیت دانست و تصریح کرد: این طرح با هدف نظارت عالی و ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی و در راستای اطمینان آفرینی و جلب اعتماد عمومی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این طرح بسترهای لازم برای آرامش خاطر و اطمینان عموم مردم و استفاده کنندگان از کیفیت خدمات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را فراهم می‌کند. میرنظامی با یادآوری اینکه سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی درخصوص کالاهای غیراستاندارد است، گفت: سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت های مردمی در این سامانه ثبت و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی رکن اول ترویج الزامات استاندارد در یک جامعه و استانداردسازی کالا و خدمات را آموزش صحیح و فرهنگ سازی آن در جامعه دانست و تصریح کرد: هم‌وطنان برای تائید اصالت کالای خریداری شده خود می‌تواند از سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۱۷ استفاده کنند و نسبت به اصالت کالای مورد نظر اطمینان حاصل پیدا کنند.

وی رصد کم‌فروشی و نظارت بر آن را مهمترین اولویت‌ کاری این سازمان در دولت سیزدهم برشمرد و عنوان کرد: باتوجه به پایش و نظارت متداول ترازوهای اصناف در طول سال این امر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ویژه در دستور کار قرار دارد و برای صیانت از حقوق مردم، ترازوی اصناف استان مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار