سردار مجردی در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار تاکید کرد:

لزوم فعالیت بیش از پیش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در زمینه های رشد علمی و پیشرفت های فرهنگی

معاون رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستاد کل نیرهای مسلح در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که صبح امروز برگزار شد گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در زمینه های رشد علمی و پیشرفت های فرهنگی باید فعالیت بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ - 11January 2016

لزوم فعالیت بیش از پیش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در زمینه های رشد علمی و پیشرفت های فرهنگی

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس؛ همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس صبح امروز در سالگرد عملیات کربلای 5 در سالن همایش های فجر ستاد ناجا با حضور سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، جانشین، معاونین و مدیران استانی برگزار شد.

در این همایش سردار دکتر مجردی معاون رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ستاد کل نیرهای مسلح پیرامون مراحل تدوین سند راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که در 21 اسفند 93 در شورای راهبردی بنیاد تصویب شده بود و توسط سرلشکر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرا ابلاغ شد، توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر مجردی به نقش عمده و مهم مباحث فرهنگی در حوزه راهبردی و رشد و پیشرفت کشور اذعان و با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر روی دو عامل رشد علمی و پیشرفت های فرهنگی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این زمینه ها باید فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه با بر شمردن مراحل برنامه ریزی در کشور از پیروی انقلاب تا کنون اظهار داشت: در سال های ابتدایی برنامه ها به صورت یک دوازدهم و یک ماهه تدوین میشد، بعدها تدوین برنامه ها به صورت یک ساله و پنج ساله انجام می شد که بعد از آن سند چشم انداز 20 ساله توسط رهبری ابلاغ شد و در سال های اخیر نیز برنامه 50 ساله در قالب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شد.

مجردی تاکید کرد: نیروهای مسلح نیز به دلیل ساختارهای خاصی که دارند نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارند چرا که به طور مثال برای تولید یک هواپیمای جنگی حداقل 8 تا 10 سال وقت نیاز است.

بر اساس این گزارش همچنین سردار علی پور مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان گزارشی را از اقداماتی که در سطح استان انجام شده است ارائه کرد.

وی با اشاره به مسائل درون سازمانی و تعامل با دستگاه های دولتی، نظامی و انتظامی، اعلام کرد: 5 مرکز فرهنگی در آبادان، خرمشهر، سوسنگرد، اهواز و دزفول را فعال کردیم.

در پایان شایان ذکر است که شرکت کنندگان در این همایش بعد از ظهر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار