سردار اشتری در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

فرهنگ جهادی و روحیه بسیجی حلال مشکلات است/ بنیاد حفظ آثار در بهتر دیده شدن ایثارگری های ناجا کمک کند

فرمانده ناجا با فرهنگ جهادی و روحیه بسیجی را حلال مشکلات دانست و افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بهتر دیده شده حضور و ایثارگریهای پرسنل ناجا در عرصه های مختلف کمک کند.
کد خبر: ۶۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ - 11January 2016

فرهنگ جهادی و روحیه بسیجی حلال مشکلات است/ بنیاد حفظ آثار در بهتر دیده شدن ایثارگری های ناجا کمک کند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار اشتری فرمانده ناجا در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای5 گفت: این عملیات نقطه عطفی در تاریخ 8 ساله دفاع مقدس بود و با وجود آنکه با فاصله کوتاهی از عملیات کربلای 4 انجام شد، بسیار تعیین کننده بود.

سردار اشتری دوران دفاع مقدس را دوران با شکوه تاریخ دانست و افزود: زنده نگاه داشتن دفاع مقدس و ایام دفاع برای همیشه تاریخ لازم و ضروری است.

وی افزود: از عملیات ها و بخشهای مختلف دفاع مقدس هر چه کار شود، هرچه فیلم ساخته شود و یا کتاب نوشته شود باز هم کم است. ترویج فرهنگ و روحیه بسیجی و استکبار ستیزی و جهادی و روحیه پیشرفت و نو آوری ضروری است.

فرمانده ناجا تمام دستاوردهای کشور را به برکت این دوران با شکوه دانست و افزود: اینکه امام خمینی فرمودند جنگ برای ما نعمت بود، در زمان حیات ایشان برای ما خیلی ملموس نبود ولی اکنون میفهمیم که جنگ با آن خسارات و شهادت ها و صدمات مادی و معنوی نعمت بوده است و امروز هر چه داریم از آن مقاومت است.

سردار اشتری اظهار داشت: در عرصه های مختلف هر افتخاری که داریم به واسطه ایستادگی و رشادت ها در ایام دفاع مقدس است. این خیرات و برکات ادامه خواهد داشت تا زمانی که مجموعه هایی مثل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس که متولی ترویج آن هستند خوب به وظیفه خود عمل کنند.

وی به بحران ها و فتنه های تجربه شده در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: اتفاقات مهمی را که پشت سر گذاشته ایم از تحرکات خارجی دشمنان گرفته تا منافقین و فتنه گران داخلی، آنجا موفق شدیم که با فرهنگ جهادی و بسیجی حضور پیدا کردیم.

فرمانده ناجا در ادامه افزود: بنده در فتنه های سال های 77 و 87 بدلیل حضور میدانیام در این حوادث متوجه شدم می توان با حضور مردم و تفکرات بسیجی و روحیه انقلابی و جهادی مشکلات را حل کرد، حقیقتاً می توان گفت 9 دی با روحیه بسیجی خلق شد و اینگونه بود که قائله ها ختم به خیر شد.

سردار اشتری فرهنگ جهادی و بسیجی را حلال مشکلات دانست و اذعان داشت: هرچقدر که بتوانیم این فرهنگ را بیشتر ترویج کنیم کشور را در برابر حوادث ناخواسته بیمه کرده ایم.

فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: من به نوبه خود از زحمات شما عزیزان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و استان ها به ویژه سردار کارگر که در مدت تصدی این مسئولیت مهم و خطیر اقدامات خوبی انجام دادند تشکر می نمایم.

وی افزود: وظیفه ما نشر ارزش های انقلاب است و نیروی انتظامی با توانی که دارد در سراسر کشور در خدمت شماست و افتخار میکنیم در مسیر حفظ ارزش های دفاع مقدس در کنار شما حرکت و خدمت کنیم.

سردار اشتری با اشاره به نزدیک شده به ایام اعزام اردوهای راهیان نور تاکید کرد: در این امر نیروی انتظامی سازمانی دارد که وظیفه اش حفظ آثار و دستاوردها و ارزشهای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است. ما هم در جامعه با آسیب هایی روبرو هستیم و هم در داخل باید نیروهایی را تربیت کرده و این روحیه را در آن ها بالا ببریم.

فرمانده ناجا اظهار داشت: امروز عمده همکاران ما در نیروی انتظامی از پیشکسوتان جهاد و شهادت هستند و نیروهای جوان ما نیز از نیروهای بسیجی خواهند بود. فرماندهان گذشته نیروی انتظامی اهتمام زیادی در بکارگیری نیروهای جهادی و انقلابی داشتند اما چون دائم با آسیب هایی مواجه هستیم وظیفه داریم روحیه فداکاری و جهاد و شهادت را در بین نیروهایمان بالا ببریم.

وی با اشاره به حجم آسیب های اجتماعی در کشور تاکید کرد: مسئله اصلی امروز وجود این آسیب هاست و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در سراسر کشور می توانند در کنار پرداختن به ترویج ارزشهای دفاع مقدس و تبیین آسیب های اجتماعی درحوزه های فرهنگی، اقتصادی، نظامی و فضای مجازی هم موثر باشد.

سردار اشتری اذعان داشت: امروز مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است و اداره کنند گان آنها تجربه ی حضور در دفاع مقدس را داشته اند. و این مهم نشان می دهد باید این فرهنگ را اشاعه دهیم.

فرمانده ناجا با اشاره به مظلوم واقع شدن شهدای نیروی انتظامی تاکید کرد: بخشی از نیروی انتظامی در قالب بسیج در دفاع مقدس حضور داشته است. نیروهای کمیته در قالب لشکر روح الله، نیروهای شهربانی در قالب تیپ شهدا، نیروهای ژاندارمری در قالب هنگ مرزی در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشته اند.

سردار اشتری پیشنهاد کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید به ما کمک کند تا این حضور و ایثارگری های نیروی انتظامی بهتر دیده شود و در ایجاد یادمان ها به شهدا و ایثارگران نیروی انتظامی توجه شود.

وی در پایان افزود: بعد از جنگ نیروی انتظامی در برخورد با پایانه های قاچاق مواد مخدر، سرقت های مسلحانه و ... در خط مقدم شهادت بوده است و در آینده نیز این نیرو باید با مجاهدت های خود از آرامش جامعه دفاع کند. لذا خوب است ناجا در این عرصه ها مورد توجه بنیاد در سراسر کشور قرار گیرد و از سوی دیگر روند تبادل اسناد دفاع مقدس در دو مجموعه دنبال شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار