لاریجانی در دیدار با مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

نگاه چند وجهی به دفاع مقدس یک امر ضروری است/ اشل دفاع مقدس جهانی بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های مطرح شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اگر به نتیجه برسد یک گام مثبت در جهت وظیفه ملی همگان برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۶۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ - 11January 2016

نگاه چند وجهی به دفاع مقدس یک امر ضروری است/ اشل دفاع مقدس جهانی بود

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در دیدار با جمعی از مدیران بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اظهار داشت: گزارشی که توسط رئیس محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارائه شد نشانگر اهمیت کاری است که بر دوش این نهاد فرهنگی است. طرحهای مطرح شده در این جلسه اگر به نتیجه برسد یک گام مثبت در جهت وظیفه ملی همگان برای حفظ ارزشهای دفاع مقدس است.

وی مسئله دفاع مقدس را یک موضوع مهم برای عموم مردم دانست که باید اهتمام جدی در مورد آن صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع دفاع مقدس را از وجوه مختلف مورد بحث قرار داد و تصریح کرد: نگاه چند وجهی به دفاع مقدس یک امر ضروری است.

لاریجانی در ادامه خاطر نشان کرد: ما باید به همه وجوه دفاع مقدس توجه ویژه داشته باشیم. تاریخ دفاع مقدس، دایرةالمعارف آن و حفظ این ارزشها یک میراث گرانقدری برای ملت ایران است.

وی اضافه کرد: اگرچه دفاع مقدس برای ملت ما هزینههایی در برداشت اما دستاوردهای متنوعی هم داشت که باید به آنها توجه شده و همیشه تازه باشد تا نسلهای مختلف بتوانند از آنها استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به یکی از وجوه مورد توجه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نگاه ما باید به موضوع دفاع مقدس بسیار دقیق باشد. جنگ صدام در دوره دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود. در این دوران جنگ فقط منحصر به کشور ایران نبود. یعنی همه کشورها در یک طرف و ایران نیز در مقابل ایستاده بود. اشل دفاع مقدس مربوط به همه دنیا بود.

وی در ادامه عنوان کرد: اگرچه ممکن است چند کشور کوچک دیگر در آن زمان وجود داشتند که از این قضیه فرار میکردند یا با ملاحظه رفتار میکردند؛ برخی دیگر هم ساکت بودند ولی در کلیت اکثر کشورها در یک طرف و کشور ایران در طرف دیگر قرار داشت.

لاریجانی در ادامه مطلب فوق تأکید کرد که اگر موقعیتهای جنگ و دفاع مقدس درست ترسیم شود این واقعه به خوبی فهمیده میشود که چطور یک کشوری مانند ایران توانست در مقابل اجماع ناحق جهانی ایستادگی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس و در آن شرایط بد کشورهای مختلفی به صدام کمک میکردند چه از لحاظ کمک تسلیحاتی و چه دیگر موارد و کار به جایی رسید که تا این اواخر امکانات نظامی هم به صدام داده میشد. برخی کشورها حتی برای اولین بار به صدام هواپیما اجاره میدادند. همچنین آمریکاییها سلاح کمک میکردند. برخی کشورهای مهم اسلامی نیز به ایران نیرو فرستادند. بعد از عملیات کربلای 5 نیز برای صدام نیرو فرستادند، بنابراین حضور کشورهای مختلف در دوران دفاع مقدس بسیار جدی بود. همین کشورهای خرده ریز هم که می بینیم به صدام کمک کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی شوروی سابق هم دستی بر آتش داشت. جنس نیروهای مسلح عراق بیشتر از شوروی سابق بود .شورویی که قدرت بزرگ جهانی بود در کنار صدام قرار گرفته بود لذا صحنه بسیار وسیعی بود و همه اینها دست به دست هم داد تا این صحنه عظیم اتفاق بیفتد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار