گزارش میدانی از حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رای از شبکه‌های رادیویی

شبکه‌های رادیویی امروز ۲۱ اردیبهشت ماه تمام قد کنار مردم حضور داشتند تا راوی صادقی برای بازتاب حضور پر شور مردم ایران در دومین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی باشند.
کد خبر: ۶۶۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷ - 10May 2024

گزارش میدانی از حضور پر شور مردم پای صندوق‌های رای از شبکه‌های رادیوییبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، شبکه‌های رادیویی امروز ۲۱ اردیبهشت ماه تمام قد کنار مردم حضور داشتند تا راوی صادقی برای بازتاب حضور پر شور مردم ایران در دومین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی باشند. به همین منظور گروه‌های برنامه ساز از نخستین لحظات شروع رای گیری این رسالت مهم را به عهده داشتند تا بتوانند به واسطه پخش برنامه‌های متنوع انعکاس دهنده شور مردم در این روز مهم و سرنوشت ساز باشند. در گزارش ذیل به تفکیک، توضیحاتی پیرامون فعالیت هر شبکه آمده است.

رادیو ایران انعکاس دهنده صدای ایل قشقایی

شبکه رادیویی ایران ویژه برنامه انتخابات را با نام «روز انتخاب» از ساعت ۸ صبح در حوزه انتخابیه آغاز کرد. در ابتدای شروع برنامه، احمد وحیدی وزیر کشور توضیحاتی پیرامون انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راهیابی نامزد‌ها به دور دوم انتخابات داد.

 وی بیان کرد: انتخابات پایه‌های مردم سالاری دینی کشور را مستحکم‌تر می‌کند. همچنین علی رشیدی گزارشگر رادیو ایران با استقرار در ستاد انتخابات وزارت کشور، لحظه به لحظه روایتگر خبر‌های انتخابات بود. بخشی از برنامه روز انتخابات این شبکه اختصاص به گزارش گزارشگر برنامه ایرانیاران از استان فارس داشت که روایتگر صدای ایل قشقایی پای صندوق رای بود.

 عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با گزارشگر رادیو ایران تاکید کرد که همچون دور قبلی انتخابات همه امکانات وزارت ارتباطات، اپراتور‌ها و دستگاه‌های مرتبط بسیج شد که ارتباطات با کیفیت بالا پایدار باشد.

سید محمدتقی شاهچراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور بیان کرد که خاصیت ملت ایران حضور به موقع در مسائل و کلیات مربوط به کشور است. همچنین یک جانباز در گفتگو با رادیو ایران گفت مردم امروز با حضور در پای صندوق‌های رای مشت محکمی بر دهان دشمنان خواهند زد و نماینده‌ها هم باید به وظایف قانونی خود عمل کنند و پاسخگوی حضور پرشور مردم باشند.

محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در گفت‌وگو با عباس سنجری گزارشگر رادیو ایران مستقر در شورای نگهبان درباره تمهیدات فراهم آمده برای مرحله دوم انتخابات نکاتی را عنوان کرد. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان هم تاکید کرد که سامانه مردم ناظر در خدمت مردم است.

رادیو جوان همگام با رای اولی‌ها
در ویژه برنامه زنده «متولد ایران» رادیو جوان، گزارشگر این شبکه با استقرار در حسینه ارشاد از حال و هوای انتخابات در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و اشاره به حضور رأی اولی‌ها کرد.

همچنین در بخشی از این برنامه پیرامون ساعت انتخابات و اینکه افرادی که در دوره اول به هر دلیلی نتوانستند شرکت کنند در دور دوم می‌توانند حضور داشته باشند و رای بدهند. دکتر امیر شجاعان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور در قالب گفتگو با این برنامه توضیحاتی پیرامون تجهیزات انتخابات گفت.

 ظهیر اصفهانی، کارشناس مسائل رسانه، در ویژه برنامه متولد ایران رادیو جوان به اهمیت هشتگ‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت اگر کسی رسانه قوی داشته باشد، حرف اول را در آن کشور می‌زند.

در بخشی از این برنامه سربخشیان، گزارشگر آذربایجان شرقی از مسجد کرامت شهر تبریز از حال و هوای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و به رقابت تنگاتنگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد. رسول عباس آبادی، گزارشگر استان گلستان در این ویژه برنامه از مسجد قائمی گنبد کاووس از مشارکت پرشور مردم خبر داد و اشاره به حضور جوانان و همچنین ورزشکاران کرد و فرید رشیدی گزارشگر رادیو البرز هم از اقبال گسترده رای اولی‌ها گفت.

 از دیگر بخش‌های شنیدنی این برنامه گزارش گیتی محمدی گزارشگر معاونت صدا بود که با جوانان دهه ۸۰ گفتگو کرد.

رادیو فرهنگ با هم برای ایران
علیرضا نوری گزارشگر رادیو فرهنگ با استقرار در ستاد انتخابات با وزیر کشور و مسئولان گفتگو داشت. سمیه نجفی دیگر گزارشگر این شبکه با حضور در امامزاده صالح از حال و هوای مردم در دور دوم انتخابات گفت.

همچنین سیدمرتضی کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ در برنامه با هم برای ایران به تشریح و تبیین اهمیت شرکت در انتخابات و مجلس پرداخت. در بخشی از برنامه دکتر علیرضا اسلامی کارشناس سیاسی تاکید کرد که انتخابات روایتگر قدرت ملی، پشتوانه امنیت و دیپلماسی ملی است. عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با این شبکه از همه مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها