استاندار کردستان:

آیت‌الله شهید رییسی را احیاگر، کار و تلاش و خدمت جهادی در این دوران می‌دانم.

آقای زارعی کوشا گفت : بنده حقیر، آیت‌الله شهید رییسی را احیاگر، کار و تلاش و خدمت جهادی در این دوران می‌دانم، رییس جمهوری که محبوب، پرتلاش بود و شبانه روز تلاش می‌کرد و در کمال تواضع در بین مردم ایران بود.
کد خبر: ۶۶۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵ - 21May 2024

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم گرامیداشت شهادت رئیس جمهور در مسجد جامع سنندج با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: امروز روز میلاد امام رضا(ع) است، همان امامی که شهید رییسی با حضور در مرقد مطهر آن امام همام خدمت خود را آغاز کرد و حسن‌ختام خدمتشون در شب میلاد آن امام همام با نیل به بالاترین درجه الهی که شهادت است رقم خورد.
وی افزود: انقلاب ما چهره‌های برجسته‌ای از خدمتگزاری و برجستگی در حوزه‌های مختلف همچون شهیدان رجایی، باهنر و شهید بهشتی را به تاریخ ایران زمین، امت اسلامی و دنیا معرفی کرده است، اینها سند حقانیت جمهوری اسلامی هستند.
استاندار کردستان افزود: در دهه اول انقلاب چهره‌های برجسته‌ای همچون شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر به درجه شهادت رسیدند اینها سند حقانیت مسیر انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند.

وی گفت: بنده حقیر، آیت‌الله شهید رییسی را احیاگر، کار و تلاش و خدمت جهادی در این دوران می‌دانم، رییس جمهوری که محبوب، پرتلاش بود و شبانه روز تلاش می‌کرد و در کمال تواضع در بین مردم ایران بود.استاندار کردستان افزود: رییس جمهوری که محبوب و پرتلاش بود و در کمال تواضع در بین مردم بود و تلاش می‌کرد.
زارعی‌کوشا با بیان اینکه ویژگی بارز این شهید والامقام که آن را افتخار خود می‌دانست تبعیت از ولی امر مسلمین بود، خاطرنشان کرد: هر وقت در نشست‌های استانداران و یا نشست‌های خصوصی در محضر رییس جمهور شهید بودیم، اگر می خواستند کاری حتما اجرا شود بعد از همه استدلال‌ها می گفتند این خواسته آقاست.

وی اضافه کرد: این روحیه ولایت‌مداری که ما کمتر دیده‌ایم و شاخص بود ویژگی مبرز این شهید عزیز و بزرگوار بود.
استاندار کردستان گفت: نکته‌ای که در پیام مقام معظم رهبری بود، که حاکی از مظلومیت این شهید بزرگوار و خدوم بود، وی هیچگاه فرصتی را برای دفاع از خود طلب نکرد و استفاده نکرد با وجودی که به شدت و ناجوانمردانه مورد تخریب دشمنان داخلی و خارجی بود.
زارعی‌کوشا افزود: دیدیم که چگونه خدمات این شهید را نادیده می‌گرفتند و در فضاهای رسانه‌ای وی را تخریب می‌کردند و در طول این سه سال حتی یک جمله در دفاع خود نگفتند و یا موردی را ندیدیم با دعواهای سیاسی ذائقه مردم را تلخ کرده باشند و همواره به کارگزاران و مسئولان همین توصیه را داشتند.
وی گفت: همواره توصیه می‌کرد با قدرت، قوت و انگیزه خود را انجام دهیم، شهید رییسی رییس جمهوری بودند و همواره با سفر به نقاط مختلف در مسیر خدمت به مردم تلاش می‌کردند.

استاندار کردستان عنوان کرد: تصویری که از شهید رئیسی نزد ملت ایران باقیمانده عبا و قبای خاکی و غبارآلودی است که در میانه خدمت به مردم محرومی که شاید در خاطرشون حضور رییس جمهور را به خاطر داشته باشند است تا جاییکه که در سفر به کردستان گفتند برای پیگیری مشکلات مردم اگر نیاز باشد 30 بار به کردستان سفر خواهم کرد.
زارعی‌کوشا گفت: روزی که قرار بود پروژه آب سنندج افتتاح شود بعد از اینکه با دستور مستقیم آن شهید عزیز و پیگیری‌های مکررشون مشکل قریب به 10 ساله آب این شهر حل کردیم اول آذرماه 1400 محضرشون رسیدیم در شرایطی که کشور و استان درگیر اغتشاشات بود گفتم در فضای رسانه‌ای کردستان مظلوم واقع شده اگر صلاح می‌دانید برای افتتاح این پروژه شخصا حضور پیدا کنید، یک لحظه درنگ نکرد بلافاصله فرمود روز پنجشنبه می‌آیم.
وی گفت: همان زمان خیلی‌ها به شهید آیت‌الله رئیسی توصیه کردند که در شرایط فعلی سفر به کردستان درست نیست، دشمن دنبال ضربه زدن است اما با وجود تمام این توصیه‌ها به استان سفر کردند و در میان مردم بدون هیچ برنامه‌ریزی قبلی حضور پیدا کردند.
استاندار کردستان افزود: در همان سفر که به کردستان آمدند فرمودند من علاوه بر خانواده شهدای امنیت، می‌خواهم با خانواده افرادی که در جریان این اغتشاشات کشته شده‌اند دیدار کنم کدام مسئول در خاطره تاریخی این ملت وجود دارد که چنین رفتاری داشته باشد؟
زارعی‌کوشا عنوان کرد: استان کردستان مورد توجه ویژه آقای رییسی بود و در جلسه قبل استانداران بازهم اسم کردستان را بردند، گفت مردم کردستان مردم قدرشناس، مهمان‌نواز و وفاداری هستند تا می‌توانید به آنها خدمت کنید.
وی افزود: اگر طی این دو سه سال در کردستان قدم توسعه‌ای برداشته شد جز با توجه ویژه و دستور و پیگیری این شهید عزیز نبوده است این ضایعه را به همه ملت ایران و کردستان تسلیت عرض می‌کنم.استاندار کردستان در مورد شهدای همراه شهید رییسی هم گفت: شهید امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه یک وزیر خارجه انقلابی و ولایی بود.
گفتنی است؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار