امام جمعه موقت تایباد:

شیعه و سنی در تشییع پیکر شهدای خدمت نشان داد که قدردان زحمات مسئولان کشور است

حجت‌الاسلام نوروزی گفت: پس از شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»؛ مکتب حاج قاسم تقویت شد به حدی که دشمن به اشتباهش اعتراف کرد بنابراین همه ما می توانیم مانند ایشان باشیم چراکه مردم ما خوب و بد را می شناسند. چنین عاملی موجب شد که در تشییع پیکر شهدای خدمت؛ شیعه و سنی نشان دهند که قدر مسئول خوب را می شناسند.
کد خبر: ۶۶۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۹ - 25May 2024

شیعه و سنی در تشییع پیکر شهدای خدمت نشان داد که قدردان زحمات مسئولان کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نماز جمعه این هفته شهرستان تایباد به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد نوروزی» امام جمعه موقت تایباد و با حضور جمع کثیری از نمازگزاران در مسجد جامع امام جعفر صادق علیه السلام این شهرستان برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین نوروری در ابتدای خطبه‌ نخست نمازجمعه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی طی سخنانی اظهار داشت: آیات کلام‌الله مجید به ما نشان می دهد که اجر و پاداش صابرین در نزد خداوند درجه بالایی دارد، زندگی بشر همواره با مشکلات فراوانی مواجه است و یکی از مهمترین ابزار غلبه بر این مشکلات صبر و بردباری است.

وی‌‌ در ادامه با نقل روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت: در خانه‌ای که سختی، مشکلات و اتفاقات ناخواسته وجود نداشته باشد، رحم و محبت خداوند ورود پیدا نمی‌کند. مشکلات، مصائب و بلایا کفاره گناهان و موجب پاکی روح انسان خواهد شد. فراموش نکنیم که آنچه بر ما می‌گذرد تقدیر و فرمان الهی است، صبر و استقامت در برابر این سختی ها موجب تزکیه است و این تقدیر به اراده الهی در سرنوشت انسان مقرر شده است.

امام جمعه موقت تایباد در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره عروج شهادت‌گونه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و همراهان ایشان در سانحه بالگرد در استان آذربایجان شرقی، تصریح کرد: فردی که در جامعه دارای سمت و مسئولیت مهمی است بایستی ارزشی و مردمی باشد و از خیلی از لذات بگذرد. باید کسی باشد که قدر مردم را بشناسد و برای آنها کار و تلاش کند. چنین کسی باید از ظرفیت‌های مملکت شناخته داشته باشد و از آنها برای منتفع شدن همه مردم بهره ببرد. اینها خصوصیاتی است که در وجود شهید رئیسی وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از برجسته ترین خصوصیات آیت‌الله رئیسی؛ ولایتمداری ایشان بود، در ادامه تأکید کرد: خصوصیات اخلاقی ایشان، چنان بود که اگر مرگی غیر از شهادت می‌داشت؛ انسان بایستی تعجب می‌کرد، به بیان دیگر اگر از کسانی که دارای خصوصیات اخلاقی و رفتاری شهید رئیسی هستند؛ بیشتر بهره بگیریم رسیدن به قله‌های موفقیت سریعتر انجام خواهد شد. بر همین اساس به حضور چنین کسانی در ایران اسلامی نیاز داریم.

نوروزی گفت: پس از شهادت سپهبد «حاج قاسم سلیمانی»؛ مکتب حاج قاسم تقویت شد به حدی که دشمن به اشتباهش اعتراف کرد بنابراین همه ما می توانیم مانند ایشان باشیم چراکه مردم ما خوب و بد را می شناسند. چنین عاملی موجب شد که در تشییع پیکر شهدای خدمت؛ شیعه و سنی نشان دهند که قدر مسئول خوب را می شناسند.

وی در پایان خطبه‌های نمارجمعه تایباد یادآور شد: با توجه به اتفاقات اخیر در کشور؛ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته‌ایم و به همین مناسبت باید بکوشیم با انتخابی شایسته فردی را انتخاب کنیم که خصوصیات او نزدیک به آیت‌الله رئیسی باشد. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ ساختاری با ثبات دارد که با آمدن و رفتن مدیران خللی در آن وارد نخواهد شد. سیاست کلی ایران دارای ثبات و در مراودات بین المللی دارای ساختاری قدرتمند است که تحت تاثیر اتفاقات داخلی و خارجی قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها