معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی:

شهید رئیسی؛ دشمن‌شناس و استکبارستیز بود

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: شهید آیت‌الله رئیسی؛ دشمن‌شناس و استکبارستیز بود. وقتی در سال ۶۷ امام خمینی(ره) پرونده‌های منافقین را به ایشان تحویل دادند سینه سپر کرده و به تکلیف خود عمل نمود. 
کد خبر: ۶۶۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 26May 2024

شهید رئیسی کارهای بزرگی پایه گذاری کردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی شب گذشته؛ در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در بقعه امامزادگان یاسر و ناصر علیهما‌السلام شهر طرقبه، طی سخنانی اظهار داشت: آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید ایران؛ کشور ما را در منطقه از تنش به مسالمت و ارتباط و طرح‌های زنده و فعال هدایت کرد. اهداف آمریکا و هم پیمانانش ایجاد فضای تنش و جنگ در کشور‌های منطقه غرب آسیا بود، اما رئیسی، دیپلماسی را جدی گرفت و خود به کشور‌های مختلف سفر کرد و حضور فعال داشت و تنش را بین ایران و کشور‌های همسایه برطرف کرد.

وی افزود: دستاورد این سفرها، فراهم کردن بستر صادرات در کشور بود و شکننده‌ترین تحریم‌ها را با مدیریت خود کاهش داد که همه این اقدامات با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد و ایشان از ولی امر خود تبعیت کرد و دنبال خدمت به مردم بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: اگر معتقد باشیم که دکترین انقلاب اسلامی برگرفته از اندیشه امامین انقلاب اسلامی و افتخارات جبهه مقاومت هم برگرفته از دکترین فکری سپهبد «قاسم سلیمانی» باشد بر همین اساس می‌توان گفت که دکترین مدیریت ایران را شهید رئیسی دنبال کرده است. شهادت آیت‌الله رئیسی به مراتب آثار و برکاتش بیشتر از زمان حیات ایشان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خط مقاومت؛ همان مسیر امامت، ولایت، شهادت و قرآن است، در ادامه تأکید کرد: شهید رئیسی یک فرد ولایی به معنای واقعی کلمه بود. وقتی که ایشان به عنوان طلبه‌ای جوان دادستانی کرج و همدان را پذیرفت و در ادامه به عنوان جانشین دادستان تهران توسط امام راحل منصوب شد با وجود دانستن شرایط خاص آن دوره، هیچ‌گاه مصلحت و آینده کار خود را نسبت به مصلحت انقلاب ترجیح نداد. او در دوران تولیت آستان قدس رضوی یک جریان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را ایجاد کرد و در ادامه با حکم ریاست قوه قضائیه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، از امر ایشان تبعیت کرد و در دستگاه قضا به امر خدمت همت گماشت.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین گنابادی‌نژاد با بیان اینکه شهید رئیسی به مردم و خدمت به آنها باور داشت و عشق می‌ورزید، افزود: در دوره‌ای که تولیت آستان قدس رضوی توسط ایشان مدیریت می‌شد؛ هنگامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نیازمندی‌های زائران سخن گفتند؛ آیت‌الله رئیسی، قائم مقام خود را در این خصوص موظف به پیگیری کرد. در دوره تولیت آستان قدس رضوی این شهید والا مقام؛ حدود یک و نیم میلیون نفر زیارت اولی به مشهد مشرف شدند.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی به حاشیه شهر و رسیدگی به محرومان باور و اعتقاد داشت، در بخش دیگری از صحبت خود بیان کرد: در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی؛ افراد بسیاری برای دریافت وام ازدواج با مانع تراشی بانک‌ها مواجه بودند که او چندین بار مسوولان بانکی را خواست و پنج مورد را برای آنان تکلیف و خواستار برخورد با افراد خاطی شد. به پشتوانه این اقدام در استان؛ ۶۷ هزار وام ازدواج در سال گذشته پرداخت شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت خود یادآور شد: شهید رئیسی؛ دشمن‌شناس و استکبارستیز بود. وقتی در سال ۶۷ امام خمینی(ره) پرونده‌های منافقین را به ایشان تحویل دادند سینه سپر کرده و به تکلیف خود عمل نمود. 

وی همچنین عنوان کرد: در یک سال اخیر دو واقعه بزرگ «طوفان‌الاقصی» و «وعده صادق» رخ داد. آیت‌الله رئیسی در این برهه زمانی؛ محکم و قوی ایستاد و میدان تهدید‌ها را مدیریت کرد و به جبهه مقاومت این اطمینان خاطر را داد که راه خود را مانند گذشته محکم ادامه دهند.

گنابادی‌نژاد در پایان صحبت خود با اشاره به برخی از تحلیل‌های اشتباه و غلط درباره شخصیت آیت‌الله رئیسی؛ در روزهای پس از شهادتش گفت: برخی از تحلیلگران سیاسی اظهار کردند محبوبیت ایشان کاهش پیدا کرده است، اما در مراسم تشییع ایشان چنین جمعیتی را چه کسی دیده است؟ این محبوبیت ریشه در ارزش‌ها دارد. دستاورد‌های ایشان از یک طرف و درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و استقبال مردم در مراسم تشییع ایشان از افتخارات ماست که پیش روی همگان قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها