سرپرست وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران:

هماهنگی میدان و دیپلماسی با مدیریت شهید آیت‌الله رئیسی محقق شد

باقری‌کنی با تاکید بر اهمیت اصل هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، گفت: میدان بدون دیپلماسی ناکام است و این هماهنگی با مدیریت هوشمندانه آیت‌الله رئیسی محقق شد.
کد خبر: ۶۶۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱ - 26May 2024

وبه گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه، امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور شهید و همراهان به میزبانی قوای سه‌گانه در مدرسه عالی شهید مطهری با اشاره به اینکه سیاست همسایگی سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: سیاست همسایگی را برای ثبات و آرامش در منطقه و بسط همکاری‌های اقتصادی و تعاملات همه‌جانبه را ضرورت و الزام راهبردی برای همه منطقه می‌دانیم.

باقری با بیان اینکه خوشبختانه همه سران و مقام‌های عالی منطقه به چنین فهم و درکی دست یافتند، اظهار کرد: این فهم مشترک سرمایه‌ای برای ثبات پایدار در منطقه است.

دیپلمات ارشد کشورمان در بخشی دیگر درباره برنامه‌های دستگاه دیپلماسی برای توسعه و تقویت روابط با کشور‌های عربی منطقه به‌ویژه بحرین، اردن، مصر، بیان کرد: روابط ما با همه کشور‌های اسلامی روبه‌توسعه است؛ هرچند با برخی از کشور‌های اسلامی در منطقه هنوز به تراز مطلوب نرسیدیم، اما هر دو طرف تلاش دارند که در چارچوب سازوکار‌های مورد توافق سطح مناسبات را ارتقا دهیم.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر اهمیت اصل هماهنگی میان میدان و دیپلماسی، گفت: میدان بدون دیپلماسی ناکام و دیپلماسی بدون میدان ناموفق است.

وی گفت: گزاره میدان بدون دیپلماسی یا دیپلماسی بدون میدان ناشی از عدم درک و فهم راهبردی در عرصه سیاست خارجی است.

سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های این دولت تدبیر هوشمندانه آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور بود، اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی در صدر شورای عالی امنیت ملی قرار داشت؛ در شورای عالی امنیت ملی هم وزیر امور خارجه و هم سران نظامی کشور عضو هستند؛ از این رو، وحدت نگاه، همگونی و هماهنگی میدان و دیپلماسی با مدیریت هوشمندانه آیت‌الله رئیسی محقق شد.

مقام ارشد وزارت امور خارجه با بیان اینکه تحولات دو سال‌ونیم اخیر دقیقا دارای مصادیق این هوشمندی و درک مسائل راهبردی در دولت سیزدهم است، گفت: این موضوع به‌ویژه در جریان طوفان الاقصی و در عملیات غرورانگیز وعده صادق مشاهده شد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها