عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

آیت‌الله رئیسی نشان داد مسئولان طراز جمهوری اسلامی چه کسانی هستند

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید، انسانی پاک و ساده‌زیست بود، گفت: آیت‌الله رئیسی به این نسل نشان داد که مسئولان طراز جمهوری اسلامی چه کسانی هستند.
کد خبر: ۶۶۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴ - 27May 2024

آیت‌الله رئیسی نشان داد مسئولان طراز جمهوری اسلامی چه کسانی هستندبه گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، آیین تجدید عهد فرهنگیان با آرمان‌های امام راحل و بزرگداشت آیت‌الله شهید سید «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور شهید و همراهان او صبح امروز (دوشنبه هفتم خرداد) در حسینیه جماران برگزار شد.

در این مراسم «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی، دنیا را متعجب کرد و بزرگ‌ترین تشییع جنازه در جهان شد. تشییع تاریخی رئیس‌جمهور شهید و همراهانش حتی از تشییع پیکر شهید سلیمانی هم عجیب‌تر و از جهاتی مهم‌تر بود. رئیس‌جمهور شدن بعد از آیت‌الله رئیسی سخت‌تر شد.

وی در مورد ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله رئیسی گفت: رئیس‌جمهور شهید، انسانی پاک و ساده‌زیست بود. بچه‌های دهه ۸۰ و ۹۰ شناختی از شهیدان رجایی و باهنر نداشتند و زمانی که ما از آنها تعریف می‌کردیم، متوجه نمی‌شدند که چه می‌گوییم، اما آیت‌الله رئیسی به این نسل نشان داد که مسئولان طراز جمهوری اسلامی چه کسانی هستند.

رحیم‌پور ازغدی در مورد شخصیت دیپلماتیک امیرعبداللهیان افزود: «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه شهید هم به نوبه خود، خط‌شکن بود. پیش از او، وزرای خارجه‌ای بودند که دوست داشتند آمریکا به آنها لبخند بزند. زمانی که غربی‌ها را می‌دیدند، به آنها لبخند می‌زدند، اما به نیرو‌های انقلابی داخل اخم می‌کردند و به آنها می‌گفتند که شما زبان دنیا را نمی‌دانید و با این کار، ما منزوی خواهیم شد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد جایگاه ایران در روابط بین‌الملل اظهار داشت: پیش از امیرعبداللهیان، ایران هیچ‌گاه در روابط بین‌الملل تا این حد محترم و جهانی نشده بود؛ به‌طوری که مقامات آمریکا می‌گفتند سازمان ملل متحد به چه حقی پرچم خود را برای عزای رئیسی نیمه‌افراشته کرده است؟ این، طراز جدیدی در حوزه روابط خارجی برای ما بود.

وی در مورد آیت‌الله آل هاشم گفت: آیت‌الله «سید محمدعلی آل هاشم» امام‌جمعه تبریز، طراز یک روحانی و عالِم دین را تعیین کرد و نشان داد که یک امام‌جمعه متناسب با شأن انقلاب اسلامی چه آخوندی است. او، خودش در صف می‌ایستاد و سراغ مردم می‌رفت.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در مسیر انقلاب اسلامی، از زمانی که گفتیم «خدا» قوی شدیم؛ وگرنه پیش از آن ضعیف بودیم و این تعلیم و تربیت است که مسیر دنیا را عوض کرده است.

رحیم‌پور ازغدی در مورد آثار تربیتی حسینیه جماران افزود: حسینیه جماران، کوچک‌ترین و مؤثرترین مدرسه دنیا بود و شاید هیچ مدرسه‌ای در دنیا به اندازه این حسینیه، شاگردپروری و کادرسازی نکرده است. با یکی؛ دو واسطه، اتفاقاتی که در دانشگاه‌های غرب و شرق می‌افتند هم از آثار تربیتی مدرسه جماران هستند.

وی ادامه داد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا شعار‌هایی را سر می‌دهند که امام (ره) ۴۰ سال قبل در جماران به ما یاد دادند. شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از حسینیه جماران آمده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه مدرسه جماران انسان تربیت کرد، گفت: خدا صدای امام (ره) را به همه‌جا رساند. مدرسه جماران «انسان» تربیت کرد و تاریخ را تغییر داد. کاری می‌کرد که شاگردان این مدرسه، فداکاری می‌کردند و بعد هم خود را بدهکار می‌دانستند. این مدرسه وجدان فطری انسان‌ها را بیدار کرد؛ طوری که نیاز به پلیس و نظارت بیرونی ندارند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه رهبران انقلاب و شهدای دهه ۶۰ معلم بودند، اظهار داشت: امام (ره)، اکثر شهدای دهه ۶۰ و رهبران نهضت انقلاب اسلامی معلم بودند. برخی، در وزارت آموزش و پرورش معلم بودند و برخی هم نقش معلم را ایفا می‌کردند.

وی در مورد اهمیت شغل «معلم» گفت: دانشجویان فرهنگی باید بفهمند که این شغلی که انتخاب کرده‌اند، مهم‌ترین شغل است و تنها کسی که به‌صورت مستقیم روی انسان کار می‌کند، معلم است. معلم باید به خودباوری برسد و ارزش و اهمیت خودش را بداند؛ ولو حقوقش کم باشد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار