به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، «حسن رحیمپور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم اختتامیه چهارمین کاروان طرح حامیم در اردوگاه ثامن الحجج (ع) مشهد اظهار داشت: امام حسین (ع) یک بار فیزیکی، یک بار با تخریب نام و اسم و رسم و یک بار هم با ترور و تحریف اهداف قیامش شهید شد؛ در دو شهادت اول دشمن موفق نشد امام را حذف کند و شکست خورد، اما در توطئه سوم یعنی تحریف شخصیت امام و یاران و اهل بیتش تقریبا موفق بوده است.
وی شهادت سوم را سختتر و بزرگتر از دو شهادت دیگر دانست و افزود: هنوز در برخی اذهان، حضرت زینب (س)، مضطر، بَلاکش و مورد ترحم است، در حالی که بین آن همه رعب و وحشت از ابرقدرت زمان (یزید) و پس از همه مصیبتها، فقط یک زن بود که با اینکه از نظر نظامی شکست خورده به نظر میرسید، ولی نترس و مقتدر مقابل یزید ایستاد و در پاسخ تهدید و تمسخرش گفت هر غلطی میخواهی بکن ما شکست نخواهیم خورد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اینکه حضرت زینب (س) به یزید فرمودند جز زیبایی چیزی ندیدم، یعنی آنچه از ما و حامیان ما در این نبرد سر زد؛ اعم از وفاداری، ایثار، صداقت، شجاعت، حمایت از حق و مواردی از این دست زیبا بود. وقتی کاروان اسرا وارد کوفه و با گریه و ترحم مردم مواجه شدند، حضرت زینب فرمود هم میکُشید هم گریه میکنید؟! بعد هم به بچهها تاکید کرد که فرزندان پیامبر (ص) صدقه نمیگیرند؛ هر چه به شما میدهند سمت خودشان پرت کنید. این یعنی خاندان پیامبر (ص) از ترحم بیزارند؛ حال ما بعد از ۱۴۰۰ سال چگونه چنین نگاهی به ایشان داریم؟
وی در ادامه به یکی دیگر از تحریفات پیرامون امام حسین (ع) و عزاداریها اشاره کرد و افزود: اینکه فرمودهاند اشک ریختن برای مصائب امام حسین (ع) سبب بخشش گناهان میشود، برای کسانی است که در خط امام و مقید به عمل صالح هستند، اما احیانا دچار خطا و لغزشی میشوند، در این صورت خطایشان با اشک بر امام بخشیده میشود، نه اینکه هر کسی هر خطایی دلش خواست انجام دهد، بعد بیاید در مجلس عزاداری اشک بریزد و بخشیده شود!
رحیمپور ازغدی با تاکید بر اینکه این بخشش در پی اشک بر امام، برای جلوگیری از یاس و ناامیدی گنهکار است نه مغرور شدن به گناه و تداوم آن، افزود: برخی عزاداری سیدالشهدا (ع) را به مکتب توجیه و تشریع گناه تبدیل کردهاند، به گونهای که فکر میکنند در طول سال هرچه خواستند میتوانند انجام دهند و بعد با افتخار و در حال انجام همان گناهان به مجالس عزاداری بیایند و اشک بریزند تا بخشیده شوند و بعد دوباره همان مسیر را ادامه دهند.
وی با بیان اینکه جذب افراد به دین نباید به بهای تحریف دین باشد (مانند آنچه در برخی کلیساها صورت گرفت)، تاکید کرد: دین برای جذب حقیقت شدن و اصلاح است، نه جذب افراد شدن؛ مدرسه حسینی دائم دارد به مرد و زن الهام میکند و آموزش میدهد که نه فقط صالح، بلکه مصلح باشید؛ اصولا اگر صالح، مصلح و به فکر اصلاح دیگران نباشد، صالح هم نیست.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسانها یا تسلیم خدا و اراده تکوینیاش هستند یا تسلیم ظالمان و مفسدین؛ حضرت زینب (س) در کاخ یزید این دو را از هم تفکیک کرد و فرمود ما در برابر اراده خدا تسلیم هستیم، از این رو هرگز تسلیم دستگاه ظلم نخواهیم شد ولو فقط ۷۲ یار داشته باشیم.
وی همچنین تصریح کرد: برخی فکر میکنند کشته شدن یا ضربه خوردن، به طور مطلق ضرر است، در حالی که منطق حسینی و زینبی این است که هدف، خداوند و رضای اوست (نه خود ما) و ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه و پیروزی؛ از این رو از انجام وظیفه لذت میبریم نه فقط برنده شدن، بنابراین حتی اگر به ظاهر شکست هم بخوریم، پیروز هستیم.
ازغذی در پایان صحبت خود تأکید کرد: تقدیر الهی به معنای هیچ کاره بودن ما یا حق نیز همیشه با قدرت برنده است، نیست؛ اینکه بگوییم وضع موجود چه عدل، چه ظلم، خواست خداوند است و ما باید راضی باشیم، بهانهای برای سلب مسئولیت است، نه تسلیم خدا بودن؛ تقدیر الهی این است که هر عملی به اذن خدا انجام دهیم نتیجه اش را میبینیم. (آب بنوشیم سیراب میشویم و اگر ننوشیم، تشنه میمانیم)
انتهای پیام/