مراسم نامگذاری بلوار شهید محمود امان اللهی برگزار گردید

مراسم نامگذاری بلوار شهید محمود امان اللهی با حضور مسئولین استانی و فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹ - 28May 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان،مراسم نامگذاری بلوار شهید محمود امان اللهی با حضور مسئولین استانی و فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی برگزار شد.
در این مراسم فرمانده قرار گاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان ضمن عرض خیر مقدم اظهار داشت: شهید محمود امان اللهی فارغ التحصیل دانشگاه افسری امام علی علیه السلام است که معروف است به فیضیه جمهوری اسلامی که از دیگر فارغ التحصیلان این دانشگاه صیاد شیرازی و شهید نصرت زاد می توان نام برد .
امیر رحمت پور افزود : شهید محمود امان اللهی به شهید وحدت نیروهای مسلح معروف است. هم در دانشگاه ارتش جمهوری اسلامی فارغ التحصیل شده و در نبردهای خرمشهر و آبادان مجروح شده و به اسارت در آمده است و هم در سپاه خدمت کرده است .
وی تاکید کرد : ایشان شهید شاخص ارتش جمهوری اسلامی در سال 1401 می باشد لذا شورای شهر می توانند برای نامگذاری بزرگ راه اصلی شهر از نام عزیز این شهید استفاده کنند.

در ادامه این مراسم ،معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان ضمن ادای احترام به مقام شهدای خدمت اظهار داشت: در زمان ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی علاوه بر تحولاتی که در جمهوری اسلامی ایران در بحث منطقه ای داشتیم باشهادت خود ورق دیگری را برای نظام جمهوری اسلامی تدوین کرد. 
رشیدی پور افزود : شهید رئیسی توصیه می کردند رقیبان را تخریب نکنید و می گفتند ما دو تا رای حلال می خواهیم . هدف ما خدمت است و هرکسی که به جای ایشان بیاید خیلی کارشان سخت خواهد بود وباید خستگی ناپذیر کار کند.
وی ادامه داد : از 68 کشور جهان 300 تن از رووسا آمدند حتی کشورهایی که با ایران میانه خوبی نداشت به واسطه این شهید عزیز و برای ادای احترام به ایران آمدند.
رشیدی پور به جایگاه والای مقام معظم رهبری  و حضور دلگرم کننده ایشان در این ایام اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری پس از اعلام خبر ناگوار سقوط بالگرد در سخنرانی خود مردم به آرامش فراخواندند و سخنان ایشان آبی برآتش بود .
رشیدی پور با بیان اینکه  شهدا در همه حال موجب خیر و برکات هستند تصریح کرد : شهدای ما چه در زمانی که زیستند و چه بعد از شهادتشان موجب خیر و برکات شدند و نمونه آن شهید محمود امان اللهی می باشد .
وی با بیان اینکه جایگاه شهدا بسیار والاتر از تصور ماست اضافه کرد : سردار سرلشکر شهید امان اللهی موجب وحدت بود هم در بین نیروهای مسلح و هم بین مردم واگر بلواری به اسم این شهید نامگذاری می شود فقط برای گرامیداشت نام و خاطره ایشان است وباید یاد این عزیزان در بین مردم بماند و به نسل جوان منتقل شود .
وی عنوان داشت : اسم و نام و عملکردشهید امان اللهی همیشه  بر سر زبان مردم بوده و هست  و با نامگذاری این بلوار به اسم این شهید والامقام موجب الگو سازی و تکرار آن برای نسل های آینده می شویم .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار