دریادار سیاری:

تشییع میلیونی «شهدای خدمت» خط بطلانی بر تصورات غلط دشمن کشید

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: تشییع با شکوه شهدای خدمت از سوی مردم ولایتمدار ایران، خط بطلانی بر تمامی تصورات غلط دشمنان نظام کشید.
کد خبر: ۶۷۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸ - 29May 2024

رئیس ستاد ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از همایش جانشینان و معاونان هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش که صبح امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با بیان اینکه وفاداری مردم نسبت به نظام و انقلاب موجب بالندگی و بازدارندگی کشور در سطح منطقه و بین‌الملل می‌شود، اظهار داشت: تشییع با شکوه و میلیونی شهدای خدمت از سوی مردم ولایتمدار و انقلابی ایران، خط بطلانی بر تمامی تصورات غلط دشمنان نظام کشید.

امیر دریادار سیاری با اشاره به مراسم با شکوه تشییع شهدای خدمت، افزود: وقتی مردم چنین مراسم تشییع میلیونی را انجام می‌دهند، برای کشور بالندگی دارد و نشان‌دهنده این است که مردم به انقلاب اسلامی، کشور و مسئولان تعلق خاطر دارند و این حرکت جایگاه کشور را در سطح بین‌المللی بالا می‌برد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه بازدارندگی، اقتدار دفاعی و توانمندی بالا در برابر دشمن است که فکر تجاوز به تمامیت ارضی را از آنان می‌گیرد، گفت: بازدارندگی دو بُعد سخت (دفاعی - نظامی) و نرم دارد و در این مقطع زمانی وحدت، انسجام، پیوستگی و پشتیبانی مرد از نظام و انقلاب نشان‌دهنده قدرت بالای نرم کشور است و میزان اثربخشی آن در توان بازدارندگی کشور بسیار بالاست.

وی با بیان اینکه پیروی از سبک و سیره شهدا موجب سربلندی جامعه ما است، عنوان کرد: شهدا در طول هشت سال جنگ، عزت و شرافت به ارمغان آوردند؛ خون آن‌ها تمامیت ارضی کشور را حفظ کرده، انقلاب ما را از طرح براندازی دشمنان مصون داشته و جایگاه کشورمان را در منطقه اعتبار و ارزش والایی داده است.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه امروز در حال جنگ‌ ترکیبی با دشمنان هستیم، افزود: این جنگ ابعاد مختلفی مانند جنگ سخت، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و جنگ سیاسی دارد. دشمن امروز در همه این ابعاد در حال فعالیت است و اگر در زمینه جنگ‌ سخت به میدان نمی‌آید به این معناست که در جنگ‌ سخت به نتیجه نخواهد رسید و پیش از این هم دشمن در جنگ‌ سخت به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به شیوه‌های مختلف استعمار (کهنه، نو و فرانو) در جهان اظهار داشت: استعمار کهنه به صورت حمله نظامی به کشوری دیگر و تصرف قسمتی از آن کشور بود؛ اما در استعمار نو نیازی به لشکرکشی و تلفات نظامی نیست؛ بلکه کافی است که صرفاً فردی دست‌نشانده و خودفروخته بر سر کار باشد تا خواسته‌های استعمارگران اجرا شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: اما استعمار فرانو، نه دنبال حمله نظامی است و نه به نیروی دست‌نشانده می‌اندیشد. لازم است مراقب «استعمار فرانو باشیم»؛ چراکه در استعمار فرانو دشمن به دنبال آسیب رساندن و منحرف ساختن افکار و باور‌های نسل جوان کشور است.

امیر سیاری ادامه داد: نفوذ دشمن از راه استعمار فرانو، گسترده اما تدریجی است و به حدی می‌رسد که در افکار جا می‌افتد و رهایی از آن سخت خواهد بود؛ لذا آگاهی و هوشیاری در این زمینه و آمادگی لازم برای مقابله همه‌جانبه با آن ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت نقش اقدامات فرهنگی در ارتقای توان بازدارندگی و شناخت بهتر تهدیدات آینده، خطاب به جانشینان و معاونان هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی‌های ارتش گفت: شما عزیزان باید به بحث فناوری توجه ویژه‌ا‌ی داشته باشید تا دچار غافلگیری فناورانه نشویم و با اشراف اطلاعاتی در همه موضوعات، تولید محتوای اثربخش، تربیت معنوی و تقویت روحیه ایثار و فداکاری در بین کارکنان و خانواده‌های آنان، بتوانیم در مسیری که مطلوب نظام است، حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها