دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

شهید رئیسی همواره دغدغه رفع مشکلات مردم را داشت

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی در دیپلماسی حکمت، مصلحت و عزت را جمع کرده بود، گفت: برای آیت الله رئیسی خدمت به شیعه و سنی، مسیحی و کلیمی هیچ تفاوتی نداشت و در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب مصوبات همواره دغدغه رفع مشکلات مردم را داشت.
کد خبر: ۶۷۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰ - 01June 2024

شهید رئیسی همواره دغدغه رفع مشکلات مردم را داشتبه گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با حضور شخصیت‌های برجسته و بزرگان ادیان توحیدی در بنیاد ایرانشناسی در سخنانی با تسلیت عروج شهدای خدمت و با اشاره به ایام ارتحال امام(ره) اظهار داشت: از منظر مقام معظم رهبری، نهضت امام (ره) آثاری نظیر احیای اسلام ناب محمدی، اعاده روح عزت به مسلمین، زوال مرتجع‌ترین رژیم منطقه یعنی پهلوی، ایجاد بیداری اسلامی، نگرش جدید در فقه شیعه با نگرش جهانی، ابطال باورهای غلط در میان حکام، احیای روحیه خودباوری، اثبات امکانی و عملی نه شرقی و نه غربی داشت.

وی با تأکید بر تربیت انسان‌هایی در نهضت امام(ره) گفت: شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی، حاج قاسم همگی انسان‌هایی از این نهضت و در تراز انقلاب هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی نیز جز انسان‌های تربیت‌یافته در مکتب امام(ره) بود، ادامه داد: شهید رئیسی جهادی و تلاش‌گر خستگی‌ناپذیر داشت، او در مدت ریاست جمهوری ۴۰ سفر استانی داشت و باور به مردم، نگاه بی‌آلایش به مردم داشت. با اخلاص، عدالتخواه بود، حضور میدانی در بحران داشت، خود را سرباز نظام می‌دانست.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه، آیت‌الله رئیسی مدرک ارشد و دکتری را از دانشگاه شهید مطهری اخذکرده بود و کتاب‌های ایشان در وقف و قواعد فقهی غنای بالایی دارند، افزود: آن شهید والامقام ساده زیست و اهل توسل، صبور، مظلوم، پاکدست و فسادستیز، متواضع بود.

به گفته وی، تواضع شهید رئیسی بعد از ریاست جمهوری بیش از قبل از آن بود. نسبت به محرومان توجه ویژه داشت در سفرهای استانی به محروم‌ترین نقاط می‌رفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شهید رئیسی اهل گروه و جناحی نبود، ولایتمدار بود، جوانگرا و تحول‌گرا بود. جوانگرایی در پرتو تحول‌گرایی بود. نظارت و پیگیری مستمر داشت.

وی گفت: شهید رئیسی صداقت در قول و فعل داشت و بدنبال وعده داده شده به مردم برای ساخت چهار میلیون مسکن در کشور، مدام از وزیر مربوطه این مسئله را پیگیری می‌کرد تا نکند به وعده‌اش عمل نشود. از تخریب رقبای سیاسی و حاشیه‌سازی پرهیز می‌کرد. اهل تعامل با سایر قوا بود و از دیدگاه منتقدان استفاده می‌کرد.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان اینکه آیت الله رئیسی در دیپلماسی حکمت، مصلحت و عزت را جمع کرده بود، گفت: بیش از ۹۰ کشور برای شهادت این شهید والامقام تسلیت دادند و در تعدادی از کشورها عزای عمومی اعلام شد.

وی گفت: برای آیت الله رئیسی خدمت به شیعه و سنی، مسیحی و کلیمی تفاوتی نداشت و در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب مصوبات همواره دغدغه رفع مشکلات مردم را داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها