آیت‌الله علم‌الهدی:

پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره) در حال محقق شدن است

امام جمعه مشهد گفت: هرچه که امام خمینی (ره) پیش‌بینی کرده بودند در طول ۳۵ سال اخیر؛ مو به مو درحال اجراست.
کد خبر: ۶۷۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷ - 07June 2024

پیش‌بینی‌های امام خمینی (ره) در حال محقق شدن است/ مدیریت کارآمد رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ عامل برون رفت از بحران‌هابه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت الله «سید احمد علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته، که با حضور پرشور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: مسئله از دست رفتن امام (ره) و رحلت ایشان، داغ جان‌کاهی است که حتی پس از ۳۵ سال، این داغ هنوز هم دل‌ها را رنجیده می‌کند. پس از این همه سال، هنوز هم این ملت در سالروز رحلت امام و پیشوای خود؛ عزاداری می‌کند، زیرا از دست رفتن نعمتی بود که خداوند عالم بر امت ما و جهان اسلام ارزانی کرد تا تجدیدکننده حیات برای اساس اسلام و قرآن در نقطه عطف زندگانی بشریت باشد.

وی افزود: هرچند که امام خمینی (ره) از دست مردم رفت و ملت، نعمتی را از دست داد اما برادران عزیز و خواهران گرامی، در مقام ذکر نعمات خداوند آن جا که نعمت از ما گرفته می‌شود باید متأثر باشیم، اما همچنین نباید غافل شویم از نعمت تازه‌ای که خداوند عالم به ما ارزانی داشته است.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: در روز ۱۴ خرداد ۱۳۶۸؛ گرچه که ملت ایران عزادار رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که این برنامه هنوز پس از گذشت ۳۵ سال؛ ادامه دارد، اما در این روز، نعمت تازه‌ای به ما داده شده به نام رهبری آیت‌الله خامنه‌ای که ۳۵ سال است شامل حال ما شده تا نهضت امام راحل همچنان زنده باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه به موازات تأثر برای از دست رفتن آن نعمت، باید شاکر این نعمت نیز باشیم؛ در بخش دیگری از صحبت خود عنوان کرد: روزی که امام خمینی (ره) از دنیا رفت، یک سیاستمدار آمریکایی گفت: «خمینی از دنیا رفت، اما از داخل قبر، ایرانی‌ها را رهبری و انقلابش را اداره خواهد کرد». رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در همان ایام اشاره کردند که کل عالم برای روزی که ایران، امام نداشته باشد، نقشه و طرح و توطئه ریخته بودند به جز خودمان.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت خود به نقل مرحوم علامه «محمدتقی مصباح یزدی» رئیس سابق مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم بیان کرد: «همان زمان پیروزی انقلاب که ما با مارکسیست‌ها و به خصوص احسان طبری مناظره می‌کردیم، نتیجه مباحثات ما خیلی مؤثر واقع شد تا جایی که احسان طبری خودش مسلمان شد و کتاب «کجراهه» را در وصف مارکسیسم نوشت که این جریان را به طور کامل در منطقه شکست داد».

وی  تصریح کرد: ایشان یک زمان در وصف آن ایام به من گفت: «آن زمان وضع کشور خیلی بحرانی بود. از جمله چالش کردستان و جدایی‌طلبان گوشه و کنار کشور. آن زمان در جریان این مناظرات تلویزیونی، یک آقایی در حاشیه برنامه درباره آینده کشور ابراز نگرانی کرد و به صراحت پیش بینی کرد که این انقلاب با ارتحال امام خمینی (ره) ساقط می‌شود و کشور به سرنوشت جنگ داخلی آن زمان لبنان دچار خواهد شد». مرحوم علامه مصباح یزدی این را هم به بنده گفت که آن آقا سال‌ها بعد به مقامات عالی کشور هم رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین تأکید کرد: در طول این ۳۵ سال، هرچه امام خمینی (ره) فرمود، مو به مو درحال اجراست. ایشان فرمود اسرائیل باید از بین برود که امروز می‌بینیم این صهیونیست‌های خبیث به چه وضعی درآمده‌اند. آن زمان به جز چند شیعه معدود در لبنان، هیچکس معتقد به مقاومت نبود، اما امروز از یمن تا سوریه، کشور‌ها به محور یکپارچه مقاومتی تبدیل شده اند که اسرائیل را به محاصره درآورده اند. امام خمینی (ره) فرمود انقلاب نباید به دست نااهلان بیفتد. از آن زمان، با وجود این همه بحران سیاسی، فتنه اعتقادی و لطمات و توطئه ها، انقلاب نه تنها برپا مانده بلکه فراتر از مرز‌ها و فکر‌ها درحال توسعه است.

وی یادآور شد: به موازات اینکه خدا خواست و اراده الهی درکار بود تا ذیل الطاف خفیه امام زمان (عج) کار به سرانجام برسد، اما عامل اجرایی؛ ۳۵ سال مدیریت و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای بود که نهضت را حفظ کرد. این رهبری، امام خمینی (ره) را زنده نگه می‌دارد نه حتی در حد دورانی که برکت حضورش در بین ملت بود بلکه به توان صدبرابر آن ایام، امروز امام (ره) زنده است و کشور بر مدار آرمان هایش اداره می‌شود و به پیش می‌رود.

علم‌الهدی در تکمیل صحبت خود گفت: مدیریت بازدارندگی در این کشور به صورتی انجام شده که هم اندیشه مقاومت به پیش برود و هم ملت گرفتار لطمات و توطئه‌ها نشود. دشمن برنامه‌ریزی کرده بود که وقتی امام خمینی (ره) نیست، یا ملت اسیر و بنده و تابع اراده او بشود و یا در غیر اینصورت، بتازد، بکوبد و ببرد، اما ۳۵ سال است که اینها عین یک سگ بیرون از مرز‌های کشور پارس می‌کنند و جرئت کوچکترین جسارتی ندارند.

وی در بخش دیگری از صحبت خود با اشاره به عملیات «وعده صادق» اظهار داشت: مدیریت صفر تا صد این عملیات برعهده شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و جوری این عملیات اجرا شد که برق از چشم دشمن پرید، بازدارندگی ما چند برابر شد و وضعی رقم خورد که حتی دشمن نتوانست جوابی بدهد و جنگی آغاز شود. عملیات «وعده صادق» کار را به جایی رساند که وقتی بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و همراهان شهیدش سقوط کرد، صهیونیست‌ها فوری اعلام کردند نقشی در این ماجرا نداشتند، زیرا وحشت داشتند که ایران باز برای انتقام به سراغشان برود.

امام جمعه مشهد در تکمیل صحبت خود افزود: در جریان این ۳۵ سال؛  فتنه‌هایی که به وجود آمد، توطئه‌هایی که ایجاد شد و اختلافات داخلی که به اراده دشمن تشدید شد، همه این‌ها را در نظر بگیرید. چه رهبری نیاز است که بتواند همه این‌ها را مدیریت کند و به موازات این، ما را از مقام واردکننده سیم خاردار به جایی برساند که دنیا از موشک‌های قاره پیما و نقطه زن ایران وحشت کند؟

وی در پایان خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به آیه هفتم سوره مبارکه ابراهیم (وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ/ (همچنین) بخاطر بیاورید هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت که اگر شکر گزاری کنید (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود و اگر کفران کنید مجازاتم شدید است!) ابراز امیدواری کرد: امروز در روی کره زمین، ملتی عزیزتر از ملت ایران وجود ندارد همان‌طور که این ملت وقتی رئیس جمهور از دست داد، ۱۰ کشور دنیا اعلام عزای عمومی کردند. خدایا به موازات تأثر و تأسف از دست دادن امام خمینی (ره)، برای این نعمت گرانقدر که ۳۵ سال ما را مشمول آن قرار دادی، تو را شکر می‌کنیم، زیرا تو خود در کلام قدسی خود فرمودی «لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزِیدَنَّکُم» و کمال این نعمت به حضور حجت بالغه الهی حضرت بقیة الله الاعظم (عج) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار