دیدار سرپرست وزارت امور خارجه و هاکان فیدان

سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه در خصوص وضعیت غزه، با وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۶۷۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲ - 08June 2024

دیدار سرپرست وزارت امور خارجه و هاکان فیدانبه گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه در خصوص وضعیت غزه با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار با قدردانی از ابتکار ارزشمند ترکیه در برگزاری نشست استانبول، حضور هیات ایرانی را نشانگر اهتمام ویژه به مساله فلسطین و همچنین نقش و موضع ترکیه عنوان کرد.

باقری با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید به توسعه و تعمیق روابط دو کشور، بر اراده جدی کشورمان برای توسعه بیش از پیش روابط رو به پیشرفت دو کشور و پیگیری اجرایی شدن توافقات صورت گرفته بین سران ایران و ترکیه به خصوص در ابعاد اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی افزود: تقویت پیوند‌های بیشتر در روابط ایران و ترکیه، نه تنها به نفع دو کشور، بلکه در جهت پایداری ثبات منطقه‌ای است، به خصوص که ما با دشمن مشترکی مثل رژیم صهیونیستی مواجه هستیم.

باقری با اشاره به اهمیت و حساسیت روند تحولات فلسطین و تشدید جنایات صهیونیست‌ها تصریح کرد: ما کشور‌های اسلامی‌باید رایزنی‌های نزدیک تری برای حمایت‌های سیاسی و حقوقی از مردم فلسطین داشته باشیم.

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با قدردانی از شرکت سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در نشست استانبول در این دوره حساس و فوق العاده بعد از شهادت سرنشینان پرواز اردیبهشت، تاکید کرد در خصوص این ابتکار و برگزاری نشست استانبول با دوست عزیزم امیرعبداللهیان گفت‌وگو و مشورت کرده بودیم.

هاکان فیدان از رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین و حضور فعال در عرصه‌های سیاسی و منطقه‌ای تمجید و از توسعه و تقویت سازوکار‌های همکاری‌های منطقه‌ای استقبال کرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین با اشاره به ابعاد متنوع و متعدد روابط مهم آنکارا و تهران، بر تداوم و تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های اقتصادی و انرژی و همچنین مبارزه با تروریسم در چارچوب توافقات خوب صورت گرفته در سفر‌های روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار