مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

با توسل به شهیدان مسیر سعادت ابدی را طی کنیم

سردار «جعفری» گفت: شهیدان چراغ راه آیندگان هستند و باید با توسل به آن ها مسیری را طی کنیم که ختم به سعادت ابدی شود.
کد خبر: ۶۷۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ - 09June 2024

با توسل به شهیدان مسیر سعادت ابدی را طی کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه در خصوص ساخت یادمان‌های شهدای گمنام زاهدان با حضور سردار « غلامرضا جعفری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه، مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

سردار جعفری در این جلسه اظهار داشت: شهیدان چراغ راه آیندگان هستند و باید با توسل به آن ها مسیری را طی کنیم که ختم به سعادت ابدی شود.

وی گفت: اصلی ترین ویژگی شهدا، گمنامی و خدمت خالصانه است؛ وقتی باور به نگاه خدا در زندگی انسان زیاد شود زیبایی های اخلاقی نمود پیدا خواهد کرد.

این مسئول افزود: یادمان شهدای گمنام نقش یادآوری، پاسداشت و استمرار بخشی از تاریخ پرافتخار مردم است و در قالب یک اثر هنری، مفاهیمی مرتبط به جنگ تحمیلی را بیان می‌کند که بارِ حماسی-اعتقادی در نزد مخاطب ایجاد می‌کند. حس تعلق فضایی به سرزمین و مفهوم وطن را تقویت می‌کند که نقشی متصل دهنده است. 

سردار جعفری ادامه داد: یادمان شهدای گمنام، ضمن اینکه مکانی مقدس و مطهر و در شان شهدا است. به‌منظور بیانِ بخشی از خاطرات مشترکِ جامعه، در هشت سال دفاع مقدس می‌باشد. تداعی کننده خاطرات نوستالژیک ملی و ارزش‌های مقاومت، ایثار و شهادت جامعه اسلامی، که به‌طور معمول در رابطه با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، احساسات مشترک از یک مفهوم است که با گنجاندن معانی ضمنی، در قالب کالبد مادی یادمان، میسر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها