نماینده لنگرود در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مواضع تروئیکای اروپایی و آژانس تأثیری بر فضای انتخابات نمی‌گذارد

لاهوتی گفت: تحت هیچ شرایطی فضاسازی‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تروئیکای اروپایی بر انتخابات ایران اثر ندارد و هیچ تغییری در افکار عمومی مردم ایران ایجاد نشده است.
کد خبر: ۶۷۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۱ - 10June 2024

«مهرداد بائوج لاهوتی» نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با تأیید این گزاره که کنشگری‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تروئیکای اروپایی در راستای تأثیرگذاری بر فضای انتخابات ریاست جمهوری ایران است، اظهار داشت: هیچ اتفاق جدیدی در صنعت هسته‌ای کشور رقم نخورده است که آژانس و این سه کشور فضاسازی‌های جدید را ایجاد کرده‌اند.

مواضع تروئیکای اروپایی و آژانس تأثیری بر فضای انتخابات نمی‌گذارد/ آژانس استقلال خود را حفظ کند

لاهوتی خاطرنشان کرد: اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحت تأثیر دولت‌های غربی ماهیت فنی خود را دچار خدشه می‌کنند و رو به کنشگری‌های سیاسی می‌آورد، به هیچ عنوان پذیرفته نیست. آژانس مکرراً با جمهوری اسلامی ایران به تفاهم نسبی رسیده بود، اما هم اکنون شاهدیم که تحت تأثیر غربی‌ها مواضع سیاسی اتخاذ می‌کند.

وی افزود: تأکید می‌کنیم که مسئولان آژانس از استقلال خود دفاع کنند، با وقایع تلخی که در ایران رقم خورد و موضع‌گیری یکباره آژانس درمی‌یابیم که دولت‌های غربی به دنبال اثرگذاری بر انتخابات و ایجاد فضای جدیدی در سپهر سیاسی ایران هستند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصور دشمن از مردم ایران کاملا غلط است، معتقدم مردم به رغم همه مشکلاتی که دارند، اما کماکان پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین فضاسازی‌هایی بر روند انتخابات کشور و فضای سیاسی پیش از انتخابات اثر خواهد داشت؟ تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی این فضاسازی‌ها بر انتخابات ایران اثر ندارد و تاکنون شاهدیم هیچ تغییری در افکار عمومی و اذهان مردم ایران ایجاد نشده است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها