نماینده کبودرآهنگ در مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

همزمانی شکل‌گیری مجلس و دولت انگیزه و جدیت کار را افزایش می‌دهد

توسلی گفت: در گذشته عملا مجلس باید با دو دولت کار می‌کرد اما هم‌اکنون مجلس از همان ابتدای کار وزرای خود را می‌شناسد و هماهنگی خوبی بین قوا برقرار است.
کد خبر: ۶۷۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۴ - 13June 2024

«فتح‌الله توسلی» نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به مزایای همزمانی شکل‌گیری دولت و مجلس، اظهار داشت: این همزمانی ناخواسته بوده است و کسی دوست نداشت رئیس جمهور و جمعی از مقامات همراهشان که به حق سرمایه‌های کشور هستند شهید شوند. اما به هر ترتیب این اتفاق تلخ رقم خورده است و قانون اساسی شرایط برگزاری انتخاب رئیس جمهور را تشریح کرده است.

هم زمانی شکل‌گیری مجلس و دولت انگیزه و جدیت کار را افزایش دهد

توسلی خاطرنشان کرد: مجلس در ادامه تغییراتی در قانون انتخابات ایجاد کرد تا از یکسو هزینه‌های برگزاری انتخابات کاهش پیدا کند و از یکسو همزمانی مجلس و دولت بتواند به هماهنگی بیشتر قوای مقننه و مجریه کمک کند.

وی افزود: در شرایط گذشته مجلس باید کار با دو دولت را تجربه می‌کرد، که هماهنگی و انگیزه کار را در شرایط مناسبی قرار نمی‌داد، اما هم اکنون مجلس از همان ابتدای کار وزرای خود را می‌شناسد و هماهنگی خوبی بین قوا برقرار است. در کل معتقدم این وضعیت مفیدتر از وضعیت سابق است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز کمیسیون‌های مجلس مشخص نشده‌اند و قرار است طی روز‌های آینده عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مشخص شود، بعد از آن قطعاً نمایندگان در انتخاب شایسته کابینه دولت بعد به کمک رئیس جمهور آینده خواهند رفت.

وی افزود: انتخابات بعدی شورا‌های اسلامی سال دیگر برگزار خواهد شد که وظیفه نظارت بر آن بر عهده مجلس است. 

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار