خطیب نماز جمعه دیواندره:

زکات راهکاری برای توسعه اقتصادی در جامعه است

ماموستا مرادی گفت: زکات راهکاری در راستای توسعه اقتصادی جامعه است که اجتماع و جامعه را ساماندهی می‌کند و نظم مالی و اجتماعی را به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۶۷۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹ - 16June 2024

زکات راهکاری برای توسعه اقتصادی در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا جلال مرادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه اظهار کرد: همه باید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی روحیه مطالبه گری مردم را بالابردند، افزود: ما هم با همان روحیه انقلابی و مطالبه‌گری که داریم با امید به آینده و آیندگان یعنی ادامه دهندگان جبهه خدمت در لباس خادمین ملت با در نظر گرفتن شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری عنوان کردند در پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شویم و رئیس جمهور متعهد و خادم و انقلابی و کارآمد را با آرا حداکثری حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

ماموستا مرادی با اشاره به اهمیت زکات اعلام کرد: قرآن مجید بسیار درباره زکات سخن گفته‌اند و به آن امر تاکید داشته‌اند و در موارد زیادی وقتی امر به نماز کرده بلافاصله به زکات دستور داده است.

وی افزود: زکات فرضیه‌ای سفارش شده در دین مبین اسلام و بستر ساز توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی است که مانع فقر و تنگدستی در جامعه با انفاق برادران مسلمان می‌شود.

وی یادآور شد: این فرضیه زکات به عنوان فرضیه‌ای واجب در جامعه اسلامی مورد تاکید اکید است تا برادران مسلمان با انفاق مانع از فقر و تنگدستی در جامعه اسلامی باشند.

خطیب نماز جمعه دیواندره اعلام کرد: زکات راهکاری در راستای توسعه اقتصادی جامعه است و اگر جامعه‌ای مرفه نتوانند با پرداخت زکات، فاصله شدید بین فقیر و غنی را پر کنند دچار مشکل می‌شوند، به همین علت باید به موضوع زکات توجه ویژه ای داشته باشیم.

ماموستا مرادی ادامه داد: زکات اجتماع و جامعه را ساماندهی می‌کند و نظم مالی و اجتماعی را به وجود می‌آورد.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار