امام جمعه مریوان:

خیران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند

ماموستا شیرزادی گفت: خیران نیک اندیش زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را به ویژه در ایام عید قربان فراهم کنند.
کد خبر: ۶۷۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ - 16June 2024

خیران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنندبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع مردم مؤمن شهرستان مریوان با اشاره به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم و تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان و قبولی طاعات و راز و نیازهای حاجیان در مکه اظهار داشت: اعیاد مختلف مانند عید سعید فطر و عید قربان در میان مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه روز نهم ذی الحجه روز پرفضیلت و معنوی عرفه است تصریح کرد: روزه گرفتن در روز عرفه در پیشگاه الهی از اجر و ثواب والایی برخوردار است.

به گفته وی، قربانی کردن یک عبادت و از شعائر دین مبین اسلام است، ذبح حیوان از کارهای نیکی است که بوسیله آن انسان به رحمت خداوند نزدیک می‌شود و موجب تقرب الهی می‌شود.

امام جمعه مریوان یادآور شد: ذبح حیوان یکی از اعمال عید قربان است و خداوند در آیات قرآن ذبح را از مصادیق تقوا معرفی کرده است.

ماموستا شیرزادی بر ذبح حیوان در روز عید قربان و سه روز پس از عید تاکید کرد و گفت: ذبح حیوان از سنت ابراهیم خلیل و محمد (ص) است و ضرورت دارد مسلمانان این سنت را بجا آورند.

این مسئول با تبریک هفته جهاد کشاورزی اضافه کرد: فعالیت باغداری و کشاورزی از سوی کشاورزان یک جهاد است که در راستای تأمین مواد غذایی مردم تلاش می‌کنند.

ماموستا شیرزادی از تلاش‌های جهاد کشاورزی مریوان در راستای توجه به توسعه باغات و محصولات کشاورزی با همت کشاورزان تقدیر کرد و خدمات دولت سیزدهم را در عرصه کشاورزی قابل تقدیر خواند.

وی ضمن تقدیر از خیرین و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد متذکر شد: باید مردم و خیرین نیک اندیش دست به دست هم دهند تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار