امام جمعه سنندج:

شرکت در انتخابات نوعی نظارت مردم بر اداره کشور است

امام جمعه سنندج گفت: شرکت در انتخابات نوعی نظارت بر حاکمیت و نحوه اداره کشور است
کد خبر: ۶۷۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴ - 16June 2024

شرکت در انتخابات نوعی نظارت مردم بر اداره کشور استبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان،ماموستا فایق رستمی ظهر جمعه در خطبه‌های این هفته مسجد جامع سنندج بیان کرد: خداوند همراه با پیامبران قانون بشریت و انسانیت را ارسال کرده و امروز مهمترین بحث در اسلام بعثت رسول الله است که ایشان در حکومت داری خود از همه افراد استفاده می‌کردند.

امام جمعه سنندج اذعان کرد: استفاده از افراد بر اساس توانایی آنها یک امتیاز است همان گونه که پیامبر از بلال حبشی، سلمان ایرانی، یک رومی و یکی دیگر در حکومت‌داری بسته به توانایی که داشتند بهره می‌برد امروز هم باید فرد منتخب ریاست جمهوری تعامل با جامعه بشریت را بدون تبعیض استفاده کنند.

ماموستا رستمی بیان کرد: استفاده از دانایان و بهره بردن از ابعاد فرهنگی اجتماعی و مذهبی هر کس بدون تبعیض در حکومت‌داری ارزشمند است و باید اولویت فرد منتخب باشد.

وی گفت: شهید رئیسی با تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات کشور تلاش کرد و هر کسی باید ایشان را سرلوحه کار و فعالیت خود قرار دهد.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: حج یکی از ارزشمندترین تجمع‌های مسلمین است و ایام عرفه روز بزرگی است که میدان عفو است.

ماموستا رستمی ادامه داد: معنی حج یعنی اینکه اخلاص داشته باشند همانگونه که حضرت ابراهیم با اخلاص پسر خود را قربانی خواست الهی کرد.

وی بیان کرد: مؤمنان اگر اعمال حج را با اخلاص به جا بیاورند مانند روزی که از اول متولد شدند نزد پروردگار پاک خواهند شد.

ماموستا رستمی گفت: حج بیانگر انجام عمل درست، ایثار، اخلاص، پاکی و عمل به عهد پدر و پسری است تا به هدایت منجر شود.

وی بیان کرد: نگه داشتن حرمت امت اسلامی مهم است اما امروز رژیم سفاک اسرائیل بشریت را بی ارزش کرده و به آسانی خون خانواده‌ها و بچه‌ها را می‌ریزد، نسل کشی می‌کند.

امام جمعه سنندج مهمترین هدف حج را شناخت یکدیگر و ارزش نهادن و حفظ کرامت جایگاه والای انسانیت دانست و از همه مسلمانان خواست برای پیروزی مردم مظلوم غزه و نجات آنها از دست رژیم صهیونیست دعا کنند.

وی اعلام کرد: شرکت در انتخابات نوعی نظارت بر حاکمیت و نحوه اداره کشور است و مردم هشتم تیرماه از این فرصت برای انتخاب رئیس جمهور خود، بهره گیرند.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار