یاران خراسانی ۱۱۳؛

جاودانگی خدمه واحد آتشبار ۱۰۶ در شلمچه

«محمد سرمدی» بعد از گذراندن یک دوره کوتاه آموزشی، به‌عنوان راننده جیپ که توپ ۱۰۶ بر روی آن سوار بود مشغول به خدمت شد و سرانجام ۲۰ دی ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای ۵» در حالی که در مقابل پاتک بعثی‌ها مقاومت می‌کرد در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ - 18June 2024

جاودانگی خدمه واحد آتشبار ۱۰۶ در شلمچهگروه استان‌های دفاع‌پرس- «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ وقتی به جبهه اعزام شد، هدفش جهاد بود و برایش فرقی نمی‌کرد در کدام قسمت خدمت کند.

در پادگان حمیدیه، وقتی فرمانده ادوات برای انتخاب نیرو به جمع نیرو‌های اعزامی آمده بود، با تعریفی که از وظیفه ادوات و نقش آنها در پشتیبانی از نیرو‌های رزمنده مطلع شد، تصمیم گرفت به واحد ادوات برود.

چند روزی آموزش دید و به‌عنوان خدمه واحد آتشبار ۱۰۶ معرفی شد. با توجه به سن و سالش و تجربه رانندگی، او به‌عنوان راننده جیپ که توپ ۱۰۶ بر روی آن سوار بود مشغول به خدمت شد و در چند عملیات حضور داشت.

«محمد سرحدی» سرانجام در عملیات کربلای ۵ در حالی که در مقابل پاتک عراقی‌ها مقاومت می‌کرد در ۲۰ دی ماه ۱۳۶۵، در منطقه عملیاتی شلمچه با اصابت ترکش گلوله خمپاره نیرو‌های بعثی‌ها به شهادت رسید و پیکر پاکش در آرامستان شهدای بیرجند در کنار دیگر شهدا آرام گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها