یاران خراسانی ۱۱۱؛

جهادگر شهید زیارتی: «شهادت» همچون زندگی مشترک شیرین است

جهادگر شهید «سید محمدعلی زیارتی» در فرازی از وصیت‌نامه خود خطاب به خانواده‌اش آورده است: امیدوارم وقتی خبر شهادتم به شما برسد خیلی خوشحال شوید درست مثل وقتی که کارت دامادیم را می‌دهید. هفتم که بر سر خاک من می‌آیید، درست مثل وقتی باشد که به سر سفره دامادی من نشسته‌اید، زیرا که من داماد شده‌ام و همسر من شهادت است.
کد خبر: ۶۷۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸ - 13June 2024

جهادگر شهید زیارتی: «شهادت» همچون زندگی مشترک شیرین استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، جهادگر خراسانی «سید محمدعلی زیارت» در سال ۱۳۴۰ در شهر مقدس مشهد دیده به جهان گشود.
دوران تحصیل را در مقطع ابتدایی و راهنمایی با موفقیت سپری کرد و جهت ادامه تحصیل وارد هنرستان شد.

شهید زیارتیتا سوم هنرستان پیش رفت. در خلال درس هنرستان بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام امت، خمینی کبیر به وقوع پیوست و با اینکه هنوز نوجوانی بیش نبود جریان انقلاب را پیگیر و صحنه‌های آن را زیر نظر داشت.

با شروع جنگ تحمیلی به عنوان نیروی مردمی از طریق ستاد پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی خراسان به جبهه اعزام شد و در جبهه سوسنگرد به رزمندگان اسلام پیوست و تا زمان شهادت دو نوبت به جبهه‌های نبرد اعزام شد.

سید محمدعلی زیارتی سرانجام در ۲۸ بهمن ۱۳۶۰ در جریان تک چزابه، در حال عزیمت به خط مقدم جهت احداث خاکریز در جاده بستان به چزابه به فیض شهادت نائل آمد.پیکر این شهید جهادگر پس از تشییع در صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه جهادگر شهید سید محمدعلی زیارتی:

سلام و درود به رهبر انقلاب امام خمینی و سلام و درود به تمام برادران رزمنده که در جبهه‌های حق علیه باطل در حال جنگ می‌باشند و سلام به پدر و مادرم و خانواده‌ام. امیدوارم که وقتی خبر شهادتم به شما برسد خیلی خوشحال شوید درست مثل وقتی که کارت دامادیم را می‌دهید و آنها را برای دامادی من دعوت می‌کنید. هفتم که بر سر خاک من می‌آیید، درست مثل وقتی باشد که به سر سفره دامادی من نشسته‌اید، زیرا که من داماد شده‌ام و همسر من شهادت است.

من از وقتی در این راه نهاده‌ام، همسر خود را انتخاب کرده و با او بیعت نمودم و آن هم همسر گرانبهای من، شهادت است. 
او سخت‌ترین و کمیاب‌ترین همسری است که هر شخصی می‌تواند داشته باشد. آن هم سعادتی می‌خواهد و من سعادت یافتم و همسر مطابق میل خودم را پیدا کردم و با او بیعت کرده و ازدواج نمودم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها