یاران خراسانی ۱۱۲؛

غرب تا جنوب شاهد رزم‌ بی‌امان مجاهدی از جنس مردان آتش

شهید «احمد فتحی آبکوه» در سال ۱۳۶۲ به تیپ ویژه شهدا اعزام شد و با توانمندی‌هایی که از خودش نشان داد بعنوان جانشین واحد ضد زره ادوات این تیپ منصوب شد او که در عملیات‌های پاکسازی کردستان از لوث ضد انقلاب نقش ویژه‌ای داشت سرانجام در عملیات «کربلای ۵» در محور پاسگاه زید به شهادت رسید.
کد خبر: ۶۷۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ - 15June 2024

غرب تا جنوب شاهد رزم‌ بی‌امان مجاهدی از جنس مردان آتشگروه استان‌های دفاع‌پرس- «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ شهید «احمد فتحی آبکوه» جانشین فرمانده واحد ضد زره تیپ ویژه شهدا سال ۱۳۴۳ در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده بود، پدرش کارمند باغات استان قدس رضوی بود.

او با شروع بیداری ملت بر علیه رژیم پهلوی به جمع مبارزان پیوست و با عشق و علاقه‌ای که از امام خمینی (ره) در دل داشت در تظاهرات و راهپیمائی‌های مردمی حضور پیدا کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) احمد فتحی آبکوه عضو بسیج شد و در گشت‌های شبانه، به صورت فعال شرکت می‌کرد.

با شروع غائله کردستان در سال ۱۳۶۰ احمد به آنجا رفت و پس از بازگشت از این ماموریت به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

احمد در سال ۱۳۶۲ به تیپ ویژه شهدا اعزام شد و با استعداد، قابلیت‌ها و توانمندی‌های متعددی که طی عملیات‌ها از خودش نشان داد بعنوان جانشین واحد ضد زره ادوات تیپ ویژه شهدا منصوب شد و در عملیات‌های پاکسازی کردستان از لوث ضد انقلاب نقش ویژه‌ای داشت.

«احمد فتحی آیکوه» سرانجام در عملیات «کربلای ۵» در محور پاسگاه زید در اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار