حجت‌الاسلام آل هاشم در جمع فرماندهان نیروی دریایی ارتش:

توافق کشورهای غربی با ایران نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: توافق کشورهای غربی با ایران نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و اینگونه نیست که این تصمیمات بدون مدنظر قرار دادن قدرت دفاعی ما گرفته شده باشد.
کد خبر: ۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۰ - 24November 2013

توافق کشورهای غربی با ایران نشان‌دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین "سید محمد علی آل هاشم"، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، بعد از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مسئولان نیرویی دریایی طی سخنانی به اهمیت دریا و نقش آن در توسعه جوامع از گذشته تاکنون پرداخت و اظهار داشت: نقش دریا و آبهای آزاد در جهت تأمین نیازها، منافع و توسعه دامنه نفوذ کشورها، نقشی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه امروز دریا برای ملتها عامل حیات و امنیت است، تصریح کرد: هیچ کشور ساحلی وجود ندارد که منافعی در دریا نداشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به اهمیت دریا در توسعه و پیشرفت جوامع اشاره و خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورهای محصور در خشکی به سختی و کندی پیشرفت میکند، در حالی که دریا یکی از عوامل رشد و پیشرفت اقتصادی محسوب میشود و از اهمیت ویژهای در تمامی حوزهها برخوردار است.
 
حجتالاسلام آل هاشم منافع کشورهای ساحل دریا را مستقیماً در ارتباط با سیاستهای راهبردی آن کشورها دانست و تصریح کرد: سیاست راهبردی کشورهای ساحل دریا متأثر از سیاستهای دریایی و در نهایت تأمین کننده منافع آن کشورها است.
 
وی تصریح کرد: در قرن اخیر قدرتهای بزرگ به منظور حفظ و گسترش سلطه خود، یگانهای ساحلی کارآمد و توانمندی را ایجاد کردهاند تا از این طرق امکان نفوذ و توسعه قلمروی خود را پیدا کنند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به جغرافیای جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با در اختیار داشتن سواحل طولانی در شمال و جنوب، یک کشور برخوردار از مواهب دریایی است و علاوه بر این واقع شدن ایران در یک منطقه مهم و راهبردی بر موقعیت استراتژیک ایران افزوده است.
 
حجتالاسلام آل هاشم قدرت دریایی ایران را یکی از مؤلفههای قدرت ملی دانست و افزود: نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت و منافع ملی بسیار مهم و ستودنی است.
 
وی در ادامه ضمن برشمردن خدمات و اقدامات نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تنها 67 روز از پس از آغاز جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش توانست با انهدام توان دریایی دشمن بعثی توان و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را در خلیج فارس و دریایی عمان به جهانیان اثبات کند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، دفاع 34 روزه از خرمشهر توسط تکاوران نیروی دریایی، تأمین پدافند جزایر و سکوهای نفتی کشور و شرکت در عملیاتهای بزرگی همچون مروارید و بیتالمقدس از جمله اقدامات نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: انتقال خط دفاعی جمهوری اسلامی ایران به نقاط دور دست و تغییر موازنه به نفع نظام اسلامی از جمله اقدامت دیگر این نیروی راهبردی در سالهای اخیر است.
 
حجتالاسلام آل هاشم به سند چشمانداز کشور اشاره کرد و برای دست یافتن به اهداف تعیین شده در این سند، برخورداری از ارتباط موثر را لازم دانست و تصریح کرد: از منظر سند چشمانداز ثبات در محیط امنیتی یک راهبرد بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو نیروی دریایی در برقراری ارتباط و تأمین امنیت نقش ویژهای دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در این مسیر، اشراف راهبردی و حضور فعال ارتش خصوصاً نیروی دریایی میتواند تأمین کننده بستر لازم برای نقشآفرینی ایران اسلامی در مسائل منطقهای باشد و در این راستا نیز حفظ و صیانت دریایی و منافع راهبردی ایران در آبهای آزاد مستلزم برخورداری از نیروی دریایی مقتدر و توانا است.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش، با تأکید بر نقش بی بدیل رهبر فرزانه انقلاب (مدظلهالعالی) در معرفی نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی خاطرنشان کرد: ظرفیتهای بالقوه انسانی و بسط اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله ویژگیهای این نیروی راهبردی است.
 
وی در ادامه به مذاکرات هستهای ایران اسلامی با کشورهای 1+5 اشاره و خاطرنشان کرد: توافق کشورهای غربی با ایران نشاندهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و اینگونه نیست که این تصمیمات بدون مدنظر قرار دادن قدرت دفاعی ما گرفته شده باشد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: امروز بصیرت و ولایتمداری عامل مهمی در ایجاد توازن در برابر قدرتهای استکباری است.
نظر شما
پربیننده ها