سخنگوی ستاد انتخابات کشور تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری

«اسلامی» جزئیات برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری از جمله شرایط انصراف کاندیدا‌ها و همچنین رای دادن واجدین شرایط را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۷۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶ - 27June 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «محسن اسلامی» دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با برنامه «سلام خبرنگار» درباره شرایط انصراف کاندیدا‌ها و همچنین رای دادن واجدین شرایط، اظهار داشت: در قانون انتخابات ریاست‌جمهوری بازه زمانی برای انصراف نامزد پیش‌بینی نشده است.

جزئیات برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری

اسلامی افزود: تقاضای ما از نامزد‌ها این است که اگر می‌خواهند انصراف بدهند، امروز را زمان پایانی قرار دهند تا بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: در قانون انتخابات ریاست جمهوری ۲ مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی برای رای دادن مجاز است و زمان آغاز رای‌گیری در شعب خارج از کشور ۸ صبح به وقت محلی است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره تعداد صندوق‌های تدارک دیده‌شده داخل کشور نیز گفت: در کل کشور ۵۸ هزار ۶۴۰ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری و ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه اخذ رای روستایی است.

وی با اشاره به تدارک شعب سایر، افزود: همچنین ۴۳ هزار و ۴۲۵ شبعه اخذ رای ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار پیش‌بینی شده است.

اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور نیز برگزار می‌شود، گفت: براساس اعلام وزارت خارجه ۳۴۰ شعبه اخذ رای در ۱۰۰ کشور برای هموطنان خارج از کشور فراهم شده است.

وی درباره مدارک مورد نیاز برای اخذ رای از واجدین شرایط، تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری صرفا شناسنامه یا کارت ملی معتبر است؛ لذا هموطنان دقت داشته باشند برای رای دادن فقط کارت ملی یا شناسنامه به همراه داشته باشند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه براساس قانون ضرب مُهر هم از شناسنامه برداشته شده و احزار هویت برخط است، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، متولدین هشتم تیر سال ۱۳۸۵ و سال‌های قبل از آن می‌توانند رای دهند.

اسلامی ادامه داد: چون سامانه احراز هویت برخط است، داده‌های رای‌دهندگان کنترل می‌شود و سپس بعد از احزار، تعرفه کاغذی در اختیار رای دهنده قرار می‌گیرد و در نهایت، افراد رای خود را در صندوق‌های آبی می‌اندازند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار