دلیل انتخاب رمز «یا ابوالفضل‌العباس (ع)» برای عملیات آزادسازی «مهران»+ فیلم

عملیات «کربلای یک» نهم تیر سال ۱۳۶۵ با رمز مبارک «یا ابوالفضل‌العباس (ع)» آغاز شد و رزمندگان اسلام در این عملیات موفق شدند مهران را از چنگال دشمن متجاوز بعثی آزاد کنند.
کد خبر: ۶۷۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹ - 30June 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، رزمندگان اسلام پس از پیگیری‌های مجدانه امام امت مبنی بر ضرورت آزادسازی مهران، دست‌به‌کار شده و پس از طراحی عملیات «کربلای یک»، سرانجام این عملیات را ساعت ۲۲:۲۰ شامگاه دوشنبه نهم تیر سال ۱۳۶۵ با رمز مبارک «یا ابوالفضل‌العباس (ع)» آغاز کردند که سرانجام موفق شدند این شهر را از چنگال دشمن متجاوز بعثی آزاد کنند. رزمندگان اسلام به‌دلیل این‌که امام امت مجدانه پیگیر آزادسازی مهران بودند، این شعار را بر در و دیوار شهر نوشتند: «مهران آزاد شد؛ قلب امام شاد شد».

آن‌چه در ادامه مشاهده می‌کنید، فیلمی از لحظه آغاز عملیات «کربلای یک» با قرائت سوره «نصر» و رمز مبارک «یا ابوالفضل‌العباس (ع)» توسط سرلشکر «مصطفی ایزدی» است که سپس حاج «صادق آهنگران» نیز لحظاتی به مدیحه‌سرایی می‌پردازد؛ «بنما نظر بر جبهه‌ها ابوالفضل ابوالفضل، حسین حسین حسین حسین، شهید کربلا حسین، غریب نینوا حسین...».

سرلشکر «مصطفی ایزدی» درباره دلیل انتخاب رمز «یا ابوالفضل‌العباس (ع)» برای عملیات «کربلای یک»، گفته است: پیشنهاد من این بود که رمز عملیات آزادسازی مهران که همان عملیات «کربلای یک» است «یاابوالفضل‌العباس» بگذاریم و تأکید کردم که حضرت عباس (ع) خودشان کمک می‌کنند و ما پیروز می‌شویم. عملیات کربلای یک با حداقل نیرو و امکانات و با رمز یا ابوالفضل‌العباس انجام شد و به پیروزهای بزرگی دست‌ یافتیم؛ به طوری‌که با نصف نیروی مورد نیاز دو برابر بیشتر از اهداف پیش‌بینی شده را تصرف کرده و به دو شهر مهم عراق نیز تسلط یافتیم و همین عملیات پیش‌زمینه عملیات‌های بزرگ‌تر و موفق‌تری شد.

به گزارش دفاع‌پرس، سرانجام عملیات «کربلای یک» علاوه‌بر آزادسازی مهران، پایانی بر سیاست دفاع متحرک ارتش متجاوز عراق شد و نشان داد که ایران در جنگ کوهستان دست برتر را دارد؛ بنابراین پس از این عملیات، تحرک مهم دیگری از ارتش بعث عراق تا ماه‌های پایانی جنگ مشاهده نشد و ارتش بعث عراق دوباره به سیاست استقرار و پدافند مؤثر از زمین روی آورد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها