ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد؛

تاسیس مرکز بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری گفت: در نشست منطقه‌ای سازمان گردشگری جهانی در فیلیپین تاسیس مرکز بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید.
کد خبر: ۶۷۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳ - 03July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در حاشیه جلسه امروز (۱۳ تیر) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه مهم افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد. تا پایان دولت سیزدهم در استان‌های مختلف پروژه‌های بزرگی به بهره‌برداری می‌رسد.

.

وی افزود: مجموعه‌ای از اقدامات مرمتی در حوزه ابنیه تاریخی از جمله بازار وکیل شیراز، نقش رستم و افتتاح هتل ۵ ستاره، اقامتگاه‌های سنتی و طرح والرین انجام خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در ادامه بیان کرد: در نشست منطقه‌ای سازمان گردشگری جهانی در فیلیپین تاسیس مرکز موضوعی بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید. این بحث ۱۰ سال جریان داشت و با اقدامات خوبی که در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام شد با سخنرانی رئیس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید.

ضرغامی بیان کرد: سال‌ها هنرمندان موسیقی علاقه داشتند که در مراکز تاریخی ما کنسرت موسیقی برگزار کنند و از آن فضا برای ترویج هنر و به ویژه موسیقی استفاده کنند. برای اولین بار در تاریخ هر شب ۵ هزار  و ۴۰۰ نفر در تخت جمشید شاهد برگزاری کنسرت هستند. این کنسرت‌ها در آینده نزدیک بین‌المللی خواهد شد که مردم ایران در سراسر دنیا بتوانند از این کنسرت‌ها دیدن کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: همین الان در کاخ موزه سعدآباد شبها با ظرفیت ۴ هزار نفر کنسرت دیگری برقرار است و در کاخ موزه نیاوران با ظرفیت هزار و ۲۰۰ نفر کنسرت برگزار می‌شود. سر جمع در سه محل تاریخی حدود ۱۱ هزار نفر از مردم شبها در یک محیط سالم، فرهنگی و هنری از برنامه‌های موسیقی استفاده می‌کنند. این کار در دولت شهید رئیسی انجام گرفت و این تابو شکسته شد و این ریل‌گذاری باقی خواهد ماند.

وی افزود: امیدوارم عزیزانی که می‌آیند این ریل‌گذاری فرهنگی و هنری را ادامه دهند. باید زمینه‌های بین‌المللی را ابتدا فراهم کنیم و وزارت امور خارجه همکاری خوبی با ما دارد و زمینه‌های آن وقتی فراهم شد حتما در سطح جهانی تبلیغ می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها