معاون امور طلاب حوزه علمیه استان یزد:

شهید شاخص روحانی یزد مشخص شد

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد گفت: شهید حجت الاسلام محمدجعفر اخوان رحیمی به عنوان شهید شاخص روحانی استان یزد در سال ۹۵ مشخص شده است.
کد خبر: ۶۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ - 26January 2016

شهید شاخص روحانی یزد مشخص شد

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس از یزد و به نقل از حوزه علمیه یزد، حجت الاسلام سید مهدی حسینی راد روز گذشته در جلسه شورای بسیج استان یزد که در دفتر نماینده ولیفقیه در سپاه الغدیر یزد در خصوص برنامههای دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: شهید حجتالاسلام محمدجعفر اخوان رحیمی به عنوان شهید شاخص روحانی استان یزد در سال ۹۵ مشخص شده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد افزود: شهید حجتالاسلام محمدجعفر اخوان رحیمی در سال 1321 ش در روستای زارج از توابع یزد چشم به جهان گشود.

 

وی با اشاره به اینکه شهید اخوان رحیمی قرآن را در همان سالهای کودکی نزد مادرش فراگرفت، گفت: در شرح حالش آوردهاند که به دلیل تنگناهای معیشتی به مدرسه نرفت، بلکه در کار زراعت پدرش را کمک مینمود.

حجتالاسلام حسینی راد ادامه داد: مدتها این شهید چنین زیست تا این که در کلاس شبانه نام نوشت و در کنار کار به درس پرداخت و در 14 سالگی وارد مدرسه علمیه خان در یزد شد و پس از فراگیری مقدمات حوزوی به شیراز مهاجرت کرد و تحصیل علوم اسلامی را ادامه داد.

وی با بیان اینکه کتاب و تسبیح او را در حجرات محدود نکرد، بلکه از همان خرداد ۴۲ فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد گفت:  این طلبه مبارز در سال ۱۳۴۶ به خاطر فعالیت علیه رژیم پهلوی دستگیر و زندانی شد که پس از مدتها آزاد گشت.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: او در سال ۱۳۵۰ نیز دستگیر و در همان سال آزاد شد.
 
وی عنوان کرد: حجت الاسلام اخوان رحیمی، با فهم این که کشور در زمان حساسی قرار دارد، سالهای ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۶ را با سفرهای تبلیغی و درس و مطالعه میگذراند و با سخنرانیهای روشنگرانهاش، هدف معمار انقلاب، امام راحل را تشریح و فساد و ظلم دستگاه پهلوی را افشا مینمود، و بدینسان در آگاهی و رشد سیاسی مردم میکوشید.
 
حجتالاسلام حسینی عنوان کرد: او در سال ۱۳۵۷ عازم حج شد و از همانجا جهت تبلیغ و نشر دین اسلام به هرات سفر کرد و پس از فعالیتهای خستگی ناپذیرش در آن دیار، به ایران بازگشت و در حراست و نگهداری از انقلاب به جمع دوستان زحمت کش خود پیوست.
 
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان یزد یادآور شد: با شروع جنگ تحمیلی، با گروهی از برادران روحانی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی قم به جبهه گیلان غرب رفت و مدتها در آن و دیار به تلاش پرداخت تا سرانجام در هفتم مهرماه 1360 هدف ترکش خمپارههای دشمن قرار گرفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
گفتنی است این جلسه با حضور حجتالاسلام و المسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد، سردار فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، حجت السلام و المسلمین گندمی نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد، حجت الاسلام داوودی رئیس بسیج طلاب استان یزد، حجت السلام سید مهدی حسینی راد معاون امور طلاب و دانشآموختگان حوزه علمیه استان یزد، حجت السلام محمد فیاضی معاون برنامهریزی و نظارت حوزه علمیه استان یزد، حجتالاسلام رضا خدادای معاون آمار و بررسی حوزه علمیه استان یزد، سرهنگ زارع معاون هماهنگکننده نمایندگی ولیفقیه در سپاه الغدیر، سرهنگ استادی معاون اجرایی سپاه الغدیر برگزار شد.
نظر شما
پربیننده ها