امام جمعه بوشهر:

حضور و یاری مراسم حسینی یک وظیفه همگانی است

آیت الله «صفایی بوشهری» گفت:هر مسلمان دو وظیفه مهم معماری شخصیت خود بر اساس آموزه‌های اسلامی و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه بر عهده دارد.
کد خبر: ۶۷۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴ - 09July 2024

حضور و یاری مراسم حسینی یک وظیفه همگانی استبه گزارش دفاع پرس بوشهر،آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروزدر آئین عزاداری ماه محرم یکی از مهمترین مباحث در قیام امام حسین علیه‌السلام را بیان وظایف مسلمانان و شیعیان در قبال این قیام دانست و اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام کشتی نجات، مشعلی فروزان پر فروغ و بی غروب ارائه راه و مسیر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خورشیدی بود که با شهادتش طلوع کرد و بی غروب تا قیامت می‌درخشد، گفت: حضرت امام حسین علیه‌السلام با قیام و نهضت عاشورا تا همیشه تاریخ، اسلام راستین را به نمایش می‌گذارد در این راستا وظیفه مسلمانان و شیعیان تجلی قیام امام حسین علیه‌السلام است که آن مصباح الهدی همیشه تجلی داشته باشد و این سفینه النجاة در این دریای پرتلاطم افکارهای جهانی کشتی نجات دین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به حرکت در آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر وظیفه مسلمانان و شیعیان را حفظ دین اسلام و از آن طرف نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: هر مسلمان دو وظیفه مهم معماری شخصیت خود بر اساس آموزه‌های اسلامی و نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه بر عهده دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند قیام حضرت امام حسین علیه‌السلام و نهضت عاشورا خورشید فروزان دین اسلام قرار داده است، تصریح کرد: در این راستا ضمن اینکه باید با آموختن درس اسلامیت در مدرسه حسینی برای معماری خود و از آن طرف با عزاداری، فرهنگ‌سازی و بیان آموزه‌های قیام امام حسین علیه‌السلام اسلام را در جامعه نهادینه کنیم.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: در این زمینه در همه کوی و برزن، جلسه، بیان، نوشته، ساخت و تولیدات دیداری و شنیداری مربوط به امام حسین علیه‌السلام باید در نهادینه کردن این مهم توجه شود.

وی بیان کرد: هم خود باید حسینی باشیم و هم اینکه جامعه را حسینی کنیم، چون امام حسین علیه‌السلام معیار دین راستین و میزان سلامت جامعه است و در این راستا برگزاری، ایجاد، حضور و یاری مراسم حسینی یک وظیفه همگانی است.

صفایی‌بوشهری حفظ و نهادینه کردن دین اسلام را یک وظیفه دانست و گفت: در این زمینه حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام شعله‌ای برای شناخت اسلام برافروخته و شیعیان و مسلمانان باید با حضور در مراسم ایام ماه محرم و صفر این مسیر را روشن را نگه دارند و پرنورتر جلوه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها