برگزاری مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی در «داعا»

مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۸ - 10July 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه عالی دفاع ملی با حضور مقامات عالی‌رتبه نظامی برگزار شد.

در این مراسم که در محل دانشکده بین‌الملل «داعا» برگزار شد، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امیر سرتیپ «محمود شیخ حسنی» معاون آموزش ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی حضور داشتند.

برگزاری مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی در «داعا»

در ابتدای این مراسم، سرلشکر صفوی ضمن قدردانی و تشکر از عملکرد خوب دانشگاه عالی دفاع ملی در آموزش دانشجویان غیر ایرانی از کشور‌های دوست، همسایه و مسلمان، خطاب به دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه در چارچوب سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای ایجاد همگرایی، توسعه روابط همه‌جانبه را دنبال می‌نماید.

وی افزود: ما سیاست همسایگی را از مهم‌ترین اصول سیاست خارجی خود می‌دانیم و در این راستا در ستادکل نیرو‌های مسلح به دنبال تبادل استاد و دانشجو در بخش‌های مختلف هستیم. 

صفوی با اشاره به تعداد زیاد مراکز آموزش عالی در کشور و همچنین تعداد زیاد دانشجویان خارجی در ایران بیان داشت: بیش از ۴۰ دانشگاه و پژوهشگاه مستقل در سطح نیرو‌های مسلح فعالیت دارند و شما در دانشگاه عالی دفاع ملی به عنوان مهم‌ترین دانشگاه این کشور و تنهاترین مرکز آموزش در سطح راهبردی تحصیل کردید و به افتخار اخذ مدرک دانشنامه دفاع ملی نائل شده‌اید.

در ادامه این مراسم، امیر سرتیپ نصیرزاده جانشین ستادکل نیرو‌های مسلح ضمن تبریک به دانشجویان به مناسبت اخذ دانشنامه از دانشگاه عالی دفاع ملی ابراز داشت: انصافاً شما در بهترین دانشگاه جهان تحصیل کرده‌اید و این دانشگاه در ارائه علوم روز دنیا و انتقال تجربیات اساتید به دانشجویان غیر ایرانی مانند کشور‌های غربی بخل نورزیده است و با انتخاب اساتیدی خبره، بهترین آموزش‌ها را ارائه داده است.

برگزاری مراسم دانش‌آموختگی اولین دوره دفاع ملی دانشجویان غیر ایرانی در «داعا»

نصیرزاده با اشاره به احادیث و آیات قرآن کریم، به مقدس بودن و اهمیت کسب علم در اسلام تأکید کرده و افزود: با توجه به مقدس بودن لباس نظامیان کشور‌های اسلامی، اضافه شدن علم به این قداست، باعث تقویت و اقتدار نیرو‌های مسلح کشور‌های اسلامی خواهد شد.

وی تأکید کرد: اقتدار کشور‌های دوست و همسایه با علم اندوزی و کسب دانش، در واقع تقویت جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌های اسلامی است؛ اینکه برادران ما در حال تحصیل در دانشگاه‌های نظامی ما هستند نشانه سطح اعتماد و روابط بالای کشور‌های اسلامی با یکدیگر است.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنین اضافه کرد: ما در واقع با هم تلاش می‌کنیم که اقتدار کشور‌های اسلامی را افزایش دهیم.

نصیرزاده با اشاره به اهمیت دیپلماسی علمی و دفاعی ابراز داشت: اهداف ما برای اجرای دوره‌های راهبردی برای کشور‌های دوست و همسایه و مسلمان، کاهش خصومت‌ها در بین برادران، شفافیت سیاست‌های دفاعی، دستیابی به اهداف مشترک منطقه‌ای و فراملی است تا بتوانیم به کمک هم ترتیبات امنیتی مشترک در منطقه ایجاد و تا از حضور بیگانگان و دشمنان مشترک در منطقه جلوگیری نماییم.

وی همچنین افزود: حفظ ترتیبات امنیتی و همگرایی‌های منطقه‌ای با تقویت و تمرکز بر اشتراکات دینی، فرهنگی و منافع و تهدید‌های مشترک به همگرایی بیشتر ما کمک می‌کند، ضمن اینکه باید واگرایی‌ها را رها کرده و بر هم‌گرایی‌ها متمرکز باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم، سردار احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های درسی و علمی دانشجویان غیر ایرانی در اولین دوره دفاع ملی، بر ادامه همکاری و آمادگی دانشگاه دفاع ملی برای جذب بیشتر دانشجویان غیر ایرانی از کشور‌های دوست، همسایه و مسلمان تأکید و ابراز امیدواری کرد که حضور دانشجویان غیر ایرانی دفاع ملی باعث ارتقای هرچه بیشتر سطح دیپلماسی علمی در کشور‌های مسلمان شود. 

در ابتدای این مراسم، سرتیپ دوم «مصطفی مرادیان» رئیس دانشکده بین الملل دانشگاه عالی دفاع ملی گزارشی را از عملکرد دانشکده بین‌الملل داعا در خصوص نحوه پذیرش، آموزش و دوره‌های برگزار شده برای دانشجویان غیر ایرانی ارائه کرد.

در پایان این مراسم، دانشجویان اولین دوره دفاع ملی، دانشنامه‌های خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار