رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش:

بزرگترین افتخار دانشگاه امام علی (ع) اعطای نشان فداکاری توسط فرمانده کل قوا است

امیر فولادی گفت: دانشگاه افسری امام علی (ع) افتخارات بزرگی را کسب کرده است که بالاترین آنها اعطای پرچم و نشان فداکاری توسط فرمانده معظم کل قوا به این دانشگاه، به واسطه تقدیم هزار و ۱۸۴ شهید است.
کد خبر: ۶۷۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 14July 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ‌دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید گمنام در کوی سازمانی شهید نامجو دانشگاه افسری امام علی (ع)، با بیان اینکه دانشگاه افسری امام علی (ع) افتخارات بزرگی را کسب کرده است که بالاترین آنها اعطای پرچم و نشان فداکاری توسط فرمانده معظم کل قوا به این دانشگاه، به واسطه تقدیم هزار و ۱۸۴ شهید است، اظهار داشت: ورود این شهید گمنام به کوی سازمانی شهید نامجو، نشان داد که خانواده معظم دانشگاه افسری امام علی (ع)، شایسته آن هستند که شهیدی در میان آنها سکنی گزیدند.

بزرگترین افتخار دانشگاه امام علی (ع) اعطای نشان فداکاری توسط فرمانده کل قوا است

امیر فولادی به جایگاه شهید اشاره کرد و گفت: این شهیدی که امروز به کوی سازمانی شهید نامجو آمده است، جزو یاوران دین خدا و پنج تن آل عبا است؛ شهید وقتی اولین قطره خون او بر زمین می‌ریزد از همه گناهان خود پاک شده و آن مکانی هم که او در آن خاکسپاری می‌شود نیز پاک خواهد شد؛ لذا از دل سرزمین پاک، محصول پاک می‌روید.

وی با تأکید بر اینکه شهدا مسئولیت ما را دوچندان می‌کنند و ستارگان پر نوری هستند که راه را به ما نشان می‌دهند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند که در واژه شهید و شهادت مجموعه‌ای از معارف انسانی، دینی، اخلاقی و اسلامی نهفته است.

امیر فولادی با تأکید بر اینکه شهدا تمام ارزش‌های دینی ما را احیا کردند، به مصادیق دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: پیوند خوردن دفاع ما با عاشورا، فرماندهی نایب امام زمان (ع)، مشارکت مردم و حضور مراجع و روحانیت با لباس رزم، دفاع ما را مقدس کرد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: امروز ۳۶ سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد؛ اما جمهوری اسلامی ایران دست از شهدای مفقود خود برنداشته است و تیم‌های تفحص برای یافتن پیکر‌های شهدا شهید می‌دهند؛ این درحالی است که چنین موضوعی در هیچ مکتبی وجود ندارد که یک نظام برای شهدای خود آن‌قدر ارزش قائل باشد که سال‌های متمادی، قدم به قدم در مناطق عملیاتی به‌دنبال پیکر‌های شهدا بگردد.

امیر فولادی با اشاره به کرامات شهدا، خاطرنشان کرد: کرامات شهدا نشان می‌دهد که آنها زنده هستند و در دوران حیات خود نیز از ارزش‌ها و آرمان‌ها دفاع کردند و بعد از شهادت‌شان نیز به ما معنویت می‌بخشند.

انتهای پیام/ ۱۱۳

نظر شما
پربیننده ها