تولیت آستان قدس رضوی در آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا:

محب امام حسین (ع) نمی‌تواند در برابر کشتار مردم فلسطین سکوت کند

حجت‌‌الاسلام مروی ظلم‌ستیزی، مبارزه با ستمگران و دفاع از مظلومان را آموزه نهضت امام حسین (ع) دانست و گفت: محب امام حسین (ع) نمی‌تواند در برابر کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین سکوت کند.
کد خبر: ۶۷۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹ - 15July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در آئین خطبه‌خوانی شب عاشورا که با حضور گسترده خادمین حضرت رضا علیه‌السلام در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام سرمایه و نعمتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده اما باید بدانیم که از این نعمت و سرمایه چگونه استفاده کنیم.

وی گفت: محبت یک طرفه از سوی ما به اهل‌بیت علیهم‌السلام کفایت نمی‌کند، محبت باید دوطرفه باشد، باید همانگونه که به اهل‌بیت عصمت و طهارت محبت داریم، باید تلاش کنیم امام هم به ما محبت داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: برای بهره‌مندی از این نعمت لازم است آموزه‌های نورانی اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را الگوی زندگی خود قرار دهیم و بدانیم راه امام حسین علیه‌السلام باز است و به عدد خلایق راه برای حضور در خیمه آن حضرت وجود دارد.

حجت‌‌الاسلام مروی ادامه داد: قیام امام حسین علیه‌السلام برای حاکم کردم دین پیامبر (ص)، فضائل اخلاقی و دین خدا در جامعه و زدودن رذائل اخلاقی بود.

وی تصریح کرد: می‌توانیم در هر شرایطی با عمل به قرآن، سنت پیامبر (ص) و سیره علی (ع) و الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) خود را وارد خیمه حیات‌بخش امام حسین (ع) کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی، تقوی الهی و یاری رساندن به مردم را از مصادیق یاری دادن به امام حسین (ع) دانست و گفت: با عمل به آموزه‌های قرآن در جامعه، کسب و کار، اداره و جای‌جای جامعه و زیر پا قرار ندادن حق الله و حق الناس می‌توانیم در مسیر امام حسین (ع) قرا بگیریم.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: مهمترین جلوه شگفت‌انگیز صبر در عاشورا را از ناحیه حضرت عباس (ع) مشاهده می کنیم، چنانچه معصوم (ع) می‌فرماید ملائک از صبر و پایداری حضرت عباس (ع) در تعجب بودند.

وی بیان داشت: همچنین تجلی آیات الهی در خصوص ایمان و صبر را در حضرت سیدالشهدا و یاران ایشان مشاهده می‌کنیم.

مراسم معنوی خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر امام رضا (ع) با تلاوت آیات نورانی کلام‌الله مجید توسط جلیل اشرفی آغاز و سپس با شعرخوانی آئینی محمد رسولی، مرثیه‌سرایی احمد واعظی و خطبه‌خوانی امیرعارف ادامه یافت؛ در این مراسم خادمان بارگاه قدس رضوی در صفوف منظم با در دست داشتن لاله‌های شمع، در صحن پیامبر اعظم (ص) حضور یافتند و ضمن اجرای مراسم سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا، به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها