مخبر از مهندسان فداکار نیروگاه رامین اهواز تجلیل کرد

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در سفر به خوزستان از مهندسان فداکار نیروگاه رامین اهواز که اقدام جهادی آنها طی روز‌های اخیر مانع از قطع گسترده شبکه برق شد، تجلیل کرد.
کد خبر: ۶۷۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴ - 16July 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، سرپرست ریاست جمهوری روز سه شنبه در آیین تجلیل از این مهندسان نیروگاه رامین، تاکید کرد: روحیه جهادی و ایثار از عوامل موفقیت و از دارایی‌های مهم و ارزشمند کشور است.

مخبر از مهندسان فداکار نیروگاه رامین اهواز تجلیل کرد

محمد مخبر افزود: وجود روحیه جهادی میان مردم، صنعتگران، مهندسان و کارگران کشور موجب شده تا با وجود تحریم‌های گسترده، حرکت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت مختل نشود.

وی روحیه جهادی را گره گشای مسایل کشور دانست و اظهارکرد: تجلیل از مهندسان نیروگاه رامین که با وجود گرمای شدید و بی سابقه هوا با ایثار و از خود گذشتگی و تلاش مثال زدنی، مانع از بروز خاموشی گسترده در شبکه برق کشور و خوزستان شدند، تجلیل از روحیه ایثار و کار جهادی است.

۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در خوزستان تولید می‌شود

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز در این آیین گفت: ۷۵ درصد برق نیروگاه‌های برقابی کشور در این استان تولید می‌شود.

عباس صدریان‌فر ادامه داد: ۱۲ درصد کل برق تولیدی کشور در خوزستان تولید می‌شود و این استان نقش کلیدی در پایداری برق کشور ایفا می‌کند.

 در این نشست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با اهدای لوحی از مهندسان و مدیران نیروگاه رامین اهواز که در این عملیات پیچیده مهندسی با ایثارگری مانع از تحمیل قطعی گسترده برق شده بودند، تجلیل کرد.

۱۸ ساعت عملیات نجات در دمای ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد برای خارج نشدن شبکه و از دست نرفتن برق و خاموشی کشور کار بزرگ مهندسان و اپراتور‌های نیروگاه رامین اهواز بود که انتشار تصویر ۲ نفر از مهندسان ایثارگر این نیروگاه (رضا خسروی و محمد امیری) که از خستگی توان ایستادن بر روی پا‌های خود را نداشتند، با واکنش‌ها و تحسین‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

نشتی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روز‌های سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده به کاری نیروگاه تعمیر شد.

نیروگاه حرارتی رامین از بزرگترین نیروگاه‌های حرارتی (بخاری) کشور است که با هدف تأمین برق استان خوزستان و شبکه سراسری احداث شده است.

این نیروگاه در کیلومتر ۲۰ جاده اهواز – مسجدسلیمان و در مجاورت رودخانه کارون و شهر ویس در شمال شرقی اهواز قرار دارد.

نیروگاه رامین با ۶ واحد (چهار واحد ۳۰۵ مگاواتی و ۲ واحد ۳۱۵ مگاواتی) دارای توان تولیدی یکهزارو ۸۵۰ مگاوات است. این نیروگاه نقش مهمی در تأمین برق مورد نیاز استان خوزستان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

 

انتهای پیام/۹۵۵

برچسب ها: مخبر ، دولت ، خوزستان ، برق ، نیروگاه
نظر شما
پربیننده ها