به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

کتاب «گفتارهایی در باب معاد جسمانی» روانه بازار نشر شد

کتاب «گفتار‌هایی در باب معاد جسمانی» اثر محمدباقر شریعتی سبزواری منتشر شد.
کد خبر: ۶۷۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰ - 20July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «گفتار‌هایی در باب معاد جسمانی» اثر محمدباقر شریعتی سبزواری در ۲۰۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

پرسش از جهان پس از مرگ، همواره یکی از غامض‌ترین مسائل بشر بوده است. خاصه در زیست جهان اسلامی، این پرسش مطرح است که آیا معاد در قیامت جسمانی است یا روحانی؛ یعنی انسان، با تمام ابعاد وجودی‌اش به سوی قدرتی که از آن وجود یافته، باز می‌گردد یا روح تنها بازگشت می‌کند. 

کتاب پیش رو گفتار‌هایی است درباره معاد جسمانی که مجموعه آرای متفکران را به صورت مستدل و مستند به آیات و روایات صورت‌بندی کرده است.

کتاب «گفتارهایی در باب معاد جسمانی» روانه بازار نشر شد

این کتاب در هفت گفتار تألیف شده است؛ گفتار اول با عنوان «جسمانی بودن معاد» علاقه انسان به کالبد، معاد جسمانی و مذاهب جهان و معاد جسمانی در قرآن را بیان کرده و نمونه‌های رستاخیز در انسان و نکته‌های جالب و نتیجه‌گیری را شرح داده است.
دومین گفتار با عنوان «معاد جسمانی و فرجام شناسی انسان» سرنوشت نهایی انسان و اسرار معاد و علوم طبیعی را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

«چگونگی رستاخیز در نگاه متکلمان» عنوان سومین گفتار از کتاب حاضر است که در آن معاد انسان، معاد روحانی و جسمانی و معاد جسمانی و روحانی تبیین شده و عقل و معاد روحانی، عقل و معاد جسمانی و معاد جسمانی و روحانی از دیدگاه قرآن به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده در گفتار چهارم با عنوان «استدلال‌هایی در اثبات معاد جسمانی» مفهوم امکان وقوع رستاخیز از نظر فلسفی، امکان تجدید حیات مردگان و رستاخیز در دنیای گیاهان را بیان کرده و چرا معاد باید جسمانی باشد؟!، راهنمایی و ارشادات قرآن درباره معاد جسمانی و ضرورت عقلانی معاد جسمانی را مورد تأکید قرار داده است.

گفتار پنجم با عنوان «تصاویری از معاد جسمانی» به تشریح شش تصویر می‌پردازد. گفتار ششم با عنوان «بررسی شبهه آکل و معکول» پاسخ متکلمان شامل فرضیه اجزای اصلی، بقای صورت نوعیه و اصالت روح و ابزاری بودن جسم را مورد بررسی قرار داده است.

کتاب «گفتارهایی در باب معاد جسمانی» روانه بازار نشر شد

«استدلال‌ها و تشبیهات قرآن و رستاخیز» عنوان هفتمین گفتار از کتاب مذکور است که در آن معاد جسمانی، سنتی طبیعی، مکافات جسمانی و لزوم آن و تصویری از مواد جسمانی در قرآن بیان شده و ماجرای بهت انگیز حضرت ابراهیم (ع)، استبعاد وجود رستاخیز و لزوم سنخیت و هم‌سویی میان روح و جسم به نگارش درآمده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار