با تصاویر زیبا و جذاب؛

«فرهنگنامه دینی کودکان و نوجوانان» روانه بازار نشر شد

«فرهنگنامه دینی کودکان و نوجوانان» اثر حسن مولایی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.
کد خبر: ۶۷۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴ - 22July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «فرهنگنامه دینی کودکان و نوجوانان» با تصاویر زیبا و جذاب اثر حسن مولایی در ۲۰۹ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

«فرهنگنامه دینی کودکان و نوجوانان» روانه بازار نشر شد

کودکان و نوجوانان شکوفه‌های رنگارنگ گلستان زیبای زندگی ما هستند، از این رو بایسته است تا با آموزش و تربیتی پویا و پایا، این شایستگان همچون رنگین کمانی چشم نواز و زیبا در آسمان تربیتی جهان بدرخشند. در این راه نورانی، واژگان دینی، پنجره‌هایی هستند که زیبا که چشم‌اندازی زیبا از آموزه‌های آسمانی به نونهالان ما ارائه می‌دهند.

این فرهنگ‌نامه با تعریفی ساده، علمی، تصویری و مستند از واژه‌های دینی نسل نو را با این آموزه‌های زیبا آشنا می سازد.

یکی از زیبایی‌های این فرهنگنامه دینی، مصور بودن آن است؛ کودکان و نوجوانان ممکن است بسیاری از تعاریف واژگان را بدانند اما ارائه تصویر مناسب، کمک بسیاری به آنان جهت آشنایی بیشتر و تنوع افزون‌تر کتاب می کند.

در تدوین کتاب سعی بر آن بوده که از سنگینی نوشتار کاسته شود تا قلم ساده و روان با کمک تصویر بتواند در رساندن مطلب به خوانندگان محترم، نقش خود را خوب ایفا کنند.

برای برقراری ارتباط بهتر خوانندگان خردسال با کتاب، در تایپ متن‌ها از قلم کودک استفاده شد تا کودکان عزیز در مطالعه کتاب، نشاط و آرامش بیشتری را شاهد باشند و دچار خستگی نشوند.

با نگاه به نیازهای مخاطبان، سعی شد تا به طراحی مناسب کتاب، جاذبه خاصی برای خوانندگان محترم ایجاد شود، به گونه‌ای که از مطالعه آن لذت ببرند.

سرعت در پیدا کردن مطالب مورد نظر خواننده در دایره المعارف اهمیت بسزایی دارد، به طوری که شاید بتوان یکی از شاخص‌های موفقیت در این نوع تالیف را، رساندن سریع مخاطب به واژه درخواستی دانست. بر این اساس بهترین شیوه برای یافتن واژگان مورد نظر خوانندگان ارجمند را چینش الفبایی یافتیم و برای سهولت در پیدا نمودن مطالب، همه واژه‌ها با چیدمان الفبای فارسی تنظیم شده است. در این فرهنگ نامه حدود ۴۰۰ واژه آمده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها