سفیر چین در نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران:

مراوده با خانه احزاب ایران تأثیر بسزایی در تعمیق روابط تهران و پکن دارد

زونگ پی وو گفت: ما باید تجربیات حکمرانی دو کشور را تقویت کنیم و با شیوه حکمرانی یکدیگر آشنا شویم، چنین نشست‌های می‌تواند در پیشبرد اهداف مشترک دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.
کد خبر: ۶۷۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، «زونگ پی وو» سفیر جمهوری خلق چین در نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران اظهار داشت: خانه احزاب ایران در تعمیق روابط جمهوری خلق چین و با جمهوری اسلامی ایران دارد و ما امیدواریم احزاب دو کشور بیش از پیش ارتباطات خود را تقویت کنند.

مراوده با خانه احزاب ایران تأثیر بسزایی در تعمیق روابط تهران و پکن دارد

وی افزود: ما باید تجربیات حکمرانی دو کشور را تقویت کنیم و با شیوه حکمرانی یکدیگر آشنا شویم، چنین نشست‌های می‌تواند در پیشبرد اهداف مشترک دو کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

زونگ پی وو تصریح کرد: ما قبل از هر چیزی باید در این نشست اهداف خود را در نیمه توسعه مشخص کنیم، معتقدیم باید نظام سوسیالیستی چینی را بیشتر و بهتر به جامعه جهانی بشناسانیم. ما در وین از بحران‌های اقتصادی عبور کرده ایم و راهکار رفع مشکلات اقتصادی را می‌دانیم.

سفیر جمهور خلق چین گفت: ما اعتقاد داریم باید تولید با کیفیت بهتر را در دستور کار قرار دهیم و نقش محوری تری در اقتصاد جهان داشته باشیم. ما راهکار‌های خوبی برای اصلاحات سیستمی در بخش اقتصادی و ... داریم.

وی با بیان اینکه سیاست در‌های باز اقتصادی چین قابل تعمیم و توسعه است، گفت: در‌های باز سیستمی و اصلاحات سیستمی در معاملات خارجی موضوعاتی است که به جد در دستور کار ما قرار دارد. همچین موضوع دیگری که می‌توان همکاری‌های بسیار خوبی بین ایران و چین به وجود بیاورد طرح یک کمربند یک جاده است که امیدواریم در دستور جدی‌تر قرار بگیرد.

سفیر جمهوری خلق چین تصریح کرد: معتقدیم تقویت تبادل نظر بین تمدن های مختلف خیلی مهم است، ایران جز معدود کشورهای با سابقه تمدنی با شکوه است که ارتباط با آن موجب خرسندی ما است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار