پزشکیان خطاب به رئیس جمهور قزاقستان:

توسعه مناسبات با قزاقستان جزو اولویت‌های ایران است

رئیس جمهور منتخب مردم در تماس تلفنی رئیس جمهور قزاقستان، بر توسعه مناسبات دو کشور در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی تأکید کرد و آن را جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران دانست.
کد خبر: ۶۷۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ - 22July 2024

 به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «قاسم ژومارت توکایف»، رئیس جمهور قزاقستان روز دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳ در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب، بار دیگر انتخاب دکتر پزشکیان را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای وی تصریح کرد: روابط دو کشور در دوران رئیس جمهور فقید ایران بر پایه اعتماد فیمابین در مسیر توسعه روزافزون پیش رفته و امیدوارم این روند تحت مدیریت جنابعالی نیز تداوم یابد.

توسعه مناسبات با قزاقستان جزو اولویت‌های ایران است

وی بر علاقه مندی کشورش برای همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های ترانزیت، انرژی، خدمات فنی -مهندسی و تبادلات مالی، اقتصادی و تجاری، همکاری‌های منطقه‌ای و نیز تعامل در قالب سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

رئیس جمهوری منتخب ایران نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی رئیس جمهور قزاقستان، توسعه مناسبات با این کشور را در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی، جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و زیادی در زمینه‌های ترانزیت، انرژی و همکاری‌های فنی - مهندسی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند.

دکتر مسعود پزشکیان با بیان اینکه مسیر ترانزیتی ایران مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر اتصال قزاقستان و دیگر کشور‌های آسیای مرکزی به آب‌های آزاد و بازار‌های جهانی است، اظهار داشت: ایران و قزاقستان ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز همکاری در قالب سازمان‌هایی، چون شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارند.

رئیس جمهوری منتخب ایران با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف جنگ و کاهش آلام فلسطینیان مظلوم غزه، از رای مثبت قزاقستان به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص جایگاه فلسطین در سازمان ملل قدردانی کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار