باقیات الصالحات شهید «حسین خرازی» در مجلس روضه امام حسین (ع)

کتاب هنر اهل بیت (ع) با موضوع سیری در باور رزمندگان اسلام به قلم سیدحسن منتظرین منتشر و خاطره‌ای از حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی درباره عزاداری و نوحه سرایی شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در شب عاشورا در این کتاب نقل شده است.
کد خبر: ۶۸۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ - 24July 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کتاب هنر اهل بیت (ع) با موضوع سیری در باور رزمندگان اسلام به قلم سیدحسن منتظرین منتشر و خاطره‌ای از حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی درباره عزاداری و نوحه سرایی شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در شب عاشورا در این کتاب نقل شده است.

باقیات الصالحات شهید «حسین خرازی» در مجلس روضه امام حسین (ع)

آقا تهرانی گفت: یک بار قبل از تاسوعا به لشکر امام حسین (ع) رفتم. قرار بود مراسم عزاداری شب عاشورا در مسجد لشکر انجام شود. قبل از مراسم حاج حسین خرازی به من گفت «من نوحه‌ای را می‌خوانم؛ گوش بده و ببین درست می‌خوانم یا نه. چون می‌خواهم در جمع بچه‌ها بخوانم. می‌ترسم نظم و آهنگ آن را درست به جا نیاورم و نوحه خراب شود.»

دبیرکل جبهه پایداری افزود: از خرازی پرسیدم «چرا می‌خواهی نوحه‌خوانی کنی؟» که او گفت «می خواهم اسمم جزو مداحان امام حسین (ع) باشد.» گردان‌ها و واحد‌ها از محل‌های خود، دسته راه انداختند و به سوی مسجد لشکر حرکت کردند. آن شب من پس از نماز صحبت کردم و حسین هم پس از آن شروع به نوحه خوانی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فردا شب یعنی شام غریبان، مراسم در میدان صبحگاه انجام شد. وقتی بچه‌های لشکر همه جمع شدند، من مشغول خواندن روضه شام غریبان شدم. حسین خرازی هم کنار من ایستاده بود. شهید مصطفی ردانی پور از قبل، خیمه‌هایی را اطراف میدان صبحگاه بنا کرده بود که در بین ذکر مصیبت، آن‌ها را آتش زد. در مجلس، شوری به پا شد که قابل وصف نیست. همه یک صدا ضجه می‌زدند و اشک می‌ریختند. حاج حسین خرازی چنان منقلب شده بود که بی اختیار به سر و صورتش می‌زد.

کتاب هنر اهل بیت (ع) سیری در باور‌های رزمندگان اسلام است. این کتاب قصد دارد به دور از افراط و تفریط و پرهیز از هر گونه تصرف و تحریف به تبیین ماهیت و محتوای فکری و اعتقادی رزمندگان در طول جنگ بپردازد. نویسنده در این اثر با بیان مطالب موثق و قابل اطمینان حقایق جنگ را از زبان کسانی که بهترین دور عمر خود را در جبهه‌ها سپری کردند، ماهیت و محتوای جنگ را به خواننده می‌شناساند. این کتاب در سال ۱۳۹۴ توسط نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار