تماشای تاریخ و تمدن کشورهای حوزه مقاومت در برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد از افتتاح «سرزمین تمدن‌ها» کشورهای حوزه مقاومت و اجرای ویژه‌برنامه «سوگواره منظومه خورشید» با محوریت نوجوانان عاشورایی همزمان با آغاز دهه دوم محرم خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹ - 24July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، عباس حیدری ضمن اعلام رویداد مهم «سرزمین تمدن‌ها» اظهار داشت: ویژه‌برنامه «سرزمین تمدن‌ها» مرتبط با کشور‌های حوزه مقاومت صاحب تاریخ و تمدن بوده که اجرای این برنامه با رویکرد کشور‌های حامی فلسطین است.

تماشای تاریخ و تمدن کشورهای حوزه مقاومت در برج میلاد

وی ادامه داد: این کشور‌ها شامل فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و ایران است که همه آنها از تاریخ و تمدن کهنی برخوردار بوده و خط مرزی تاریخی را در دنیا شکل داده اند؛ پروژه «سرزمین تمدن‌ها» در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، در فضای باز با گستره ۱۵ هزار متر مربع در قالب دکور تاریخی هر کشور اجرا می‌شود که در هر کدام، آیین، تاریخ، آداب و رسوم و سنبل کشور‌های حوزه مقاومت به مخاطب معرفی می‌شود. ضمن آنکه مخاطب در طول بازدید از سرزمین مقاومت با اجرا‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند اتاق تصویر، اتاق نمایش، زیارت مجازی حرم امام رضا (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب سلام الله علیها، نمایش‌های محیطی هنرمندان تئاتر کشور، پرفورمنس‌های دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین در اطراف دکور مسجد الاقصی، اجرای موسیقی‌های محلی، صحبت با سخنگوی حماس با تکیه بر هوش مصنوعی، مواجه می‌شود.

مدیرعامل برج میلاد با اعلام این‌که در مرکز این سرزمین، دکور مسجد الاقصی شبیه‌سازی شده است، گفت: همزمان با اجرای پروژه سرزمین تمدن‌ها، کنسرت نمایش آیینی و مذهبی «سوگواره منظومه خورشید» به کارگردانی سعید اسماعیلی و تهیه کنندگی علیرضا کوهفر به مدت ۱۰ شب اجرا خواهد شد.

وی افزود: این کنسرت نمایش مذهبی با محوریت نوجوانان عاشورایی و همزمان با دهه دوم محرم در پارکینگ شماره ۳ توسط گروه بزرگی از هنرمندان تئاتر و موسیقی کشور در قالب حرکات فرم به طراحی علی اولیایی نژاد اجرا می‌شود.

حیدری عنوان کرد: سید محسن هاشمی خوانندگی این سوگواره را برعهده دارد و رسالت بوذری و سید محمد سادات اخوی نویسنده آن هستند. صابر خراسانی نیز راوی این سوگواره است.

این ویژه برنامه از ۵ مرداد در پارکینگ شماره ۳ در ۲ قالب «سوگواره منظومه خورشید» در تاریخ ۵ الی ۱۵ مرداد و «سرزمین تمدن‌ها» از ۵ تا۲۶ مرداد اجرا خواهد شد. حضور شهروندان برای بازدید «سرزمین تمدن‌ها» رایگان است. علاقه‌مندان برای حضور در کنسرت نمایش مذهبی باید بلیت‌های آن را بصورت رایگان از سایت تهیه کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار