هنیه:

سوم ماه اوت به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه تعیین شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خواهان مشارکت فعال و گسترده در این روز در دفاع از اسرا و مردم نوار غزه و رسواسازی جنایات وحشیانه اشغالگران علیه آنها شد.
کد خبر: ۶۸۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴ - 28July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس خواهان آن شد که سوم اوت به عنوان روز ملی و جهانی در حمایت از غزه و اسرا و پویشی مستمر تا توقف جنگ نسل‌کشی علیه مردم فلسطین تعیین شود.

سوم ماه اوت به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه تعیین شود

هنیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما خواستار مشارکت فعال و گسترده در این روز ملی و جهانی در دفاع از اسرا و مردم نوار غزه، رسواسازی جنایات وحشیانه اشغالگران علیه آنها و دفاع از حقوق و مساله عادلانه فلسطین هستیم.

 وی افزود: در برابر جنگ نسل‌کشی جمعی اشغالگران صهیونیست و نازی علیه مردم غزه برای دهمین ماه متوالی، افزایش بی‌سابقه شمار اسرای شهید در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، سانسور وضعیت اسرا در گوانتاناموی اسرائیل همراه با انواع شکنجه روحی و جسمی، محروم کردن اسرا از درمان، غذا و پیش‌پا افتاده‌ترین حقوق‌ها و اعدام‌های میدانی در غزه و ناکامی نهاد‌های حقوقی و انسانی در عمل به مسئولیت خود در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و اسرای ما در زندان‌های اشغالگران، روز سوم ماه اوت به عنوان روز ملی و جهانی یاری غزه و اسرای فلسطین مطرح می‌شود.

 رئیس دفتر سیاسی حماس در پایان بر اهمیت و ضرورت مشارکت مردمی، عربی، اسلامی و جهانی موثر در تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها در سوم اوت و ادامه دادن آن تا وادارسازی اشغالگران به توقف حملات و نیز جنایات علیه اسرا تاکید کرد.

پیش از این، سازمان امور اسرا و انجمن اسیر فلسطین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند بیش از ۹ هزار و ۸۴۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ در فلسطین اشغالی (پانزدهم مهر ماه ۱۴۰۲) توسط نیرو‌های اسرائیلی بازداشت شده‌اند.

بر اساس این بیانیه، نیرو‌های امنیتی اسرائیلی، طی چند روز اخیر دست‌کم ۴۰ شهروند فلسطینی از جمله چند کودک و چند تن از اسرای سابق و اعضای خانواده‌های آن را بازداشت کرده‌اند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها