فراخوان طراحی و اجرای دیوارنگاری «در کمین گل سرخ» منتشر شد

فراخوان طراحی و اجرای دیوارنگاری «در کمین گل سرخ» یادمان امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی منتشر شد.
کد خبر: ۶۸۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷ - 29July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای مأموریت های خود نسبت به ارتقاء و بهبود کیفیت هنری آثار یادمانی در منظر شهری و نیز به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، فراخوان دیوارنگاری یادمانی «امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی» را به شرح ذیل اعلام می کند.

فراخوان طراحی و اجرای دیوارنگاری «در کمین گل سرخ» منتشر شد

از هنرمندان هنرهای تجسمی و سایر گرایش‌های هنری مرتبط دعوت می‌شود ایده‌ها و طرح‌های خود را با موضوع یادشده به مدیریت نقاشی دیواری این سازمان ارائه کنند.

هدف: 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا.
ایجاد امکان حضور و مشارکت اکثریت هنرمندان.
دستیابی به طرح های نو و خلاقانه ی دیوارنگاری های یادمانی شهدا جهت استفاده برای فضاهای عمومی شهری.

رویکرد:

رویکرد روایی از سیر زندگی شهید صیاد شیرازی بر مبنای کتاب "در کمین گل سرخ"  نوشته محسن مومنی (انتشارات سوره مهر) مورد نظر است.

مقررات عمومی:

هنرمندان فعال در کلیه رشته های هنری با رعایت الزامات و مقررات می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.
انجام مراحل ثبت‌نام فقط به صورت مراجعه به سامانه رویدادهای هنر شهری به نشانی (https://zibasazievents.tehran.ir) و بارگذاری مدارک و مستندات است.

شرکت کنندگان پیش از مراجعه به سامانه رویدادهای هنر شهری، می بایست ابتدا در سایت تهران من به نشانی (mytehran.ir) مراجعه و نسبت به ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

اثر منتخب جهت اجرا  پس از بررسی‌های کارشناسی و توافق نهایی با هنرمند (با صلاحدید سازمان) طی عقد قرارداد و براساس ضوابط سازمان اجرا خواهد شد.
تصمیم گیری در خصوص اجرای اثر منتخب توسط کمیته تخصصی هنرهای شهری و صلاحدید معاونت فرهنگی و هنرهای شهری خواهد بود.
شورای انتخاب و داوری مختار است با همکاری هنرمند، در ویرایش طرح ورود کند. شرط پذیرش نهایی طرح، منوط به حصول نتیجه‌ی مطلوب در مرحله‌ی همفکری هنرمند و شورا خواهد بود.
در صورتی که عدم توانایی اجرا و مهارت فنی طراح توسط سازمان محرز و کمیته تخصصی هنرهای شهری آن را تایید کند، معاونت فرهنگی و هنرهای شهری این اختیار را دارد تا نسبت به انعقاد قرارداد با مجری ذیصلاح اقدام کند. یادآور می شود در هر صورت، مبلغ خرید طرح منتخب به طراح پرداخت خواهد شد.

رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه ای به ویژه عدم تعارض با موازین اخلاقی و قانونی الزامی است.
در صورت به وجود آمدن موارد خاص و خارج از ضوابط فراخوان، تصمیم گیری در مورد ادامه همکاری هنرمند با این سازمان خواهد بود.
مالكيت مادي اثر و حق هرگونه بهره برداری از آن با حفظ نام هنرمند به اين سازمان منتقل مي‌شود و هنرمند/ شخص مورد نظر، حق عرضه اثر به هيچ شخص حقيقي و حقوقي را ندارد و خالق اثر پس از مرحله ی عقد قرارداد با سازمان ، مجاز به ارسال اثر به سایر رویدادهای هنری کشور نمی باشد.  همچنین سازمان حق استفاده و انتشار تصاویر آثار منتخب با قید نام هنرمند را،  در سایت، گروه‌های خبری و مجازی، کاتالوگ، کتاب و ... دارد.

درصورت احراز كپي‌بودن اثر، در هر مرحله علاوه بر حذف تمامي آثار، شركت‌كننده مشمول محروميت‌هاي ديگر در ساير رويدادها و فراخوان‌هاي سازمان زيباسازي خواهد بود.

هنرمندان می بایست اعلام نمایند که مشمول ممنوعیت قانون منع مداخله وزراء و نمایندگان مجلس و کارکنان دولت در معاملات دولتی و کشوری نمی باشند و تمامی مسئولیت‌ها را در فرض اثبات خلاف این موضوع به عهده بگیرند.

موارد مورد نیازجهت ثبت نام (صرفا از طریق سامانه رویدادهای هنر شهری)

تکمیل و بارگذاری مدارک فردی
بارگذاری فایل طرح پیشنهادی حداکثر 3 طرح و با فرمت jpeg  با کیفیت150dpi     به صورت جانمایی شده بر روی پلان دیوار (پلان دیوار در سامانه رویدادهای هنر شهری بارگذاری شده است).

شرایط انتخاب و اجرای طرح

هر هنرمند می تواند حداکثر سه طرح را پیشنهاد و ارائه کند. طرح می بایست بر روی پلان دیوار (بارگذاری شده در سامانه رویدادهای هنر شهری) جانمایی و بارگذاری شود.

تکنیک اجرای آثار، رنگ اکریلیک است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار