رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

شهید شیخ «فضل الله نوری» یک تفکر و گفتمان است

آیت الله «رشاد» با بیان اینکه شهید شیخ «فضل الله نوری» مجاهدانه زیست و زیر پرچم انگلیس نرفت، گفت: شیخ فضل الله یک تفکر و گفتمان بوده است.
کد خبر: ۶۸۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴ - 01August 2024

شیخ «فضل الله نوری» یک تفکر و گفتمان بودبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، در استقبال از دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران یادواره شهدای روحانی شهرستان نور با محوریت عالم مجاهد و شهید مشروطه مشروعه آیت الله شیخ «فضل الله نوری» امروز در مصلای الغدیر برگزار شد.

آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» رئیس و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه شیخ فضل الله نوری مجاهدانه زیست و زیر پرچم انگلیس نرفت، اظهار داشت: شیخ فضل الله یک تفکر و گفتمان بوده است.

وی با بیان اینکه شیخ فضل الله جانش را سخاوتمندانه در راه آرمان و عقیده فدا کرد، از وی به عنوان الگوی مناسبی برای طلاب و حوزویان یاد کرد و افزود: گفتمان شیخ فضل الله نوری همچنان زنده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با عنوان اینکه گفتمان شیخ فضل الله الهام بخش است، ادامه داد: روحانیت در طول تاریخ در راه ماندگاری دین جانفشانی‌های زیادی به خرج داده است و نبرد با خودباختگی و استکبار از جمله این تلاش‌ها است.

آیت الله رشاد به عنوان اینکه آیت الله شیخ فضل الله نوری ندای مشروطه و مشروعه داشته، تصریح کرد: این شهید والامقام برابر جریان غربگرا ایستاد و باید اندیشه و راهش را ادامه دهیم.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: متأسفانه شیخ فضل الله نوری در زمان کنونی نیز ناشناخته است و باید اندیشه‌هایش در جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار