مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

شهید «هنیه» پرورش‌یافته مکتب مقاومت بود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: باورهایی همچون جهاد، ایستادگی، ایثار و شهادت در جبهه مقاومت و در میان رزمندگان این جبهه جریان دارد و باید این باورها بازخوانی و تبیین شوند تا مشخص شود شخصیت‌هایی همچون شهید اسماعیل هنیه در پرتو چنین باورهایی تربیت یافت.
کد خبر: ۶۸۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹ - 01August 2024

شهید «هنیه» پرورش‌یافته مکتب مقاومت بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آیین افتتاحیه همایش آموزشی توجیهی اساتید علوم و معارف دفاع و مقاومت خراسان رضوی که امروز (پنجشنبه) در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهید اسماعیل هنیه اظهار داشت: امت اسلام از جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن این مجاهد نستوه داغدار است.

وی افزود: اگرچه این مبارز فلسطینی پاداش یک عمر مجاهدت خود را گرفت اما رژیم جعلی اسرائیل قطعا تاوان این جنایت را خواهد داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: باورهایی همچون جهاد، ایستادگی، ایثار و شهادت در جبهه مقاومت و در میان رزمندگان این جبهه جریان دارد. این باورها باید بازخوانی و تبیین شوند تا مشخص شود شخصیت‌هایی همچون شهید اسماعیل همین در پرتو چنین باورهایی تربیت یافت.

این مسئول تصریح کرد: ایران اسلامی و جبهه مقاومت معدن ذخار ایثار، شهادت و تأسی به اولیای دین و مبانی اسلامی است.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: همانگونه که با شهدا زندگی کرده و می‌کنیم، باید سبک زندگی، آرمان‌ها، وصیت و تاکیدات آن‌ها را درک و در زندگی فردی و اجتماعی خود جاری و ساری کنیم.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند سخنان شهیدان باید شنیده شود چرا که اگر سخنان شهدا را بشنویم به آن‌ها تأسی خواهیم کرد و سیره آن‌ها مبنای زندگی ما می‌شود و به صلاح و رستگاری رهنمون خواهیم شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: معارف دفاع مقدس و مکتب مقاومت و این مرام و مشی زندگی، امروز در دنیا طرفداران فراوانی پیدا کرده است؛ بر همین اساس جنایتکاران عالم به فراگیر شدن حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی تا مراکز قدرت نظام سلطه اذعان دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر جبهه مقاومت و مقابله با ظلم و ستم اوج نگرفته بود دنیا متوجه جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌شد. اینگونه بود که جبهه گسترده مقاومت، قدرت خود را به رخ نظام سلطه و جهان پر از ظلم کشید.

سردار یوسفعلی‌زاده به تبیین ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی پرداخت و ابراز داشت: اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بنا است معارف دین، فرهنگ، منش، روش و سبک زندگی شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس را نه به‌عنوان یک درس، بلکه به‌عنوان مبانی پرورشی و تربیتی که نسل نوجوان و جوان می‌توانند به آن تأسی کنند، ارائه دهند تا مثل فتح خرمشهر که در سوم خرداد ۱۳۶۱ رقم خورد، فاتح خرمشهرهای پیش رو باشند.

وی یادآور شد: اگر زندگی هر کدام از ۱۸ هزار شهید استان و ۲۲۰ هزار شهید دفاع مقدس و مقاومت را مرور کنید خاطرات نابی از اعتقادات، سبک زندگی و همچنین گفتمان از دل برآمده، دارند که جا دارد اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در کلاس‌های این درس آن‌ها را بیان کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: نسل جوان امروز به چنین گفتمانی نیاز دارد و باید مبانی فکری و ارزشی که جمهوری اسلامی را در دفاع مقدس یاری کرد و نقش‌آفرینی آحاد مردم توسط اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس تبیین شود.

این مسئول تصریح کرد: تلاش اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت باید به‌گونه‌ای باشد که همانطور که جهاد و دفاع مقدس فراگیر شده، روزبه‌روز پرطرفدار مستحکم‌تر از گذشته جریان پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار