رئیس مجمع بسیج اساتید خراسان رضوی:

توجه به جنبه‌های تربیتی، اثرگذاری درس آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها افزایش می‌دهد

رضایی کرمانی گفت: تبیین معارف دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این حماسه ماندگار در مراکز آموزش عالی صرفا نباید آموزشی باشد، بلکه جنبه‌های تربیتی و پرورشی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد تا این مهم محقق شود.
کد خبر: ۶۸۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵ - 01August 2024

توجه به جنبه‌های تربیتی، اثرگذاری درس آشنایی با دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها افزایش می‌دهدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «حبیب‌الله تقی‌پور» رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی خراسان رضوی در آیین افتتاحیه همایش آموزشی توجیهی اساتید علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی که امروز (پنجشنبه) در مشهد برگزار شد، اظهار داشت: ما پیام‌آوران دفاع مقدس هستیم و رسالت خود را باید به درستی به سرانجام برسانیم وگرنه دچار خسران خواهیم شد.

وی در ادامه به تبیین عوامل موفقیت اساتید در ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس پرداخت و افزود: مبانی آموزشی بر سه محور استوار است که باید مورد توجه اساتید و معلمین قرار گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی خراسان رضوی تصریح کرد: آشنایی به مبانی تربیتی و اعتقاد به آن‌ها، آشنایی با اصول تعلیم و تربیت و بکارگیری آن متناسب با جامعه هدف و آشنایی با روش‌های تربیتی سه محور آموزش به شمار می‌رود.

تقی‌پور گفت: امیدواریم همانگونه که درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در مراکز آموزش عالی تدریس می‌شود تدبیری اندیشیده شود تا با ارائه درسی متناسب با مقاطع تحصیلی در سطح مدارس نسل نوجوان و جوان با حماسه عظیم دفاع مقدس آشنا شود.

جبهه‌ها کانون انسان‌سازی بودند

در ادامه این همایش «محمدعلی رضایی کرمانی» رئیس مجمع بسیج اساتید خراسان رضوی در سخنانی ابراز داشت: فلسفه اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس را گنجینه تمام نشدنی می‌دانند آن است که ریشه در فطرت انسان دارد؛ بر همین اساس دفاع از مظلوم، خون شهدا و بیان حق در مسیر فطرت است.

وی ادامه داد: رزمندگان اذعان دارند که دفاع مقدس دانشگاه بود و جبهه‌ها در آن دوران پرافتخار به کانون انسان‌سازی تبدیل شده بود.

رئیس مجمع بسیج اساتید خراسان رضوی تصریح کرد: باتوجه به گسترش فضای مجازی و استفاده آحاد مردم از آن، انتقال مفاهیم انسان‌ساز دفاع مقدس و حس خوب آن دوران به نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رضایی کرمانی گفت: تبیین معارف دفاع مقدس و نشر ارزش‌های این حماسه ماندگار در مراکز آموزش عالی صرفا نباید آموزشی باشد، بلکه جنبه‌های تربیتی و پرورشی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد تا این مهم محقق شود.

وی الگو بودن رفتاری، حاشیه رفتن بجا در کلام، مخاطب‌شناسی، استفاده از اصول خطابه، مبنا قرار دادن ادبیات معیار جهت ارتباط با دانشجو، به‌روز بودن، مطالعه، استفاده از تجارب اساتید موفق، پاسخگویی به شبهات و بیان خاطرات شهدا را از عوامل موفقیت اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار