استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

فرمول جالب بخشش خدا+ فیلم

حجت‌الاسلام قاسمیان در تفسیر بخشی از آیه ۲۵۱ سوره بقره به اینکه عذاب خدا چگونه از افراد دور می‌شود، اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵ - 03August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، در بخشی از یکی از قسمت‌های فصل دوم محفل، آیه ۲۵۱ سوره بقره تلاوت شد و حجت‌الاسلام «غلامرضا قاسمیان» یکی از میزبانان محفل ذیل این بخش آیه: «وَ لَو لادَفَعَ الناسَ بَعضٌهم بِبَعضٍ لَفَسَدَتِ الأَرضُ/ و اگر خدا (تجاوز و ستم) برخی از مردم را به‌وسیله برخی دیگر دفع نمی‌کرد، قطعاً زمین را فساد فرامی‌گرفت» تفسیری کرد که به این شرح است:

«اگر دفاع نبود، زمین فاسد می‌شد، اما اهل بیت (علیهم‌السلام) تفسیر دیگری ذیل این آیه کردند که خدا به‌واسطه افرادی که نماز می‌خوانند، عذاب را از روی کسانی که نماز نمی‌خوانند برمی‌دارد؛ خدا به‌واسطه افرادی که روزه می‌گیرند، عذاب را از روی کسانی که روزه نمی‌گیرند برمی‌دارد و خدا به‌واسطه کسانی که به حج می‌روند، عذاب را از کسانی که به حج نمی‌روند، برمی‌دارد.

فرمول جالب بخشش خدا+ فیلم

به عبارتی خدا دارد دفاع می‌کند. برخی دارند دفاع می‌کنند که عذاب به آنها نرسد. باید قدر نمازخوان‌ها، کسانی که روزه می‌گیرند و به حج می‌روند را دانست؛ چون اینها دارند زمین را از عذاب به‌دور می‌کنند.»

گفتنی است؛ «محفل» ویژه‌برنامه صداوسیما است که ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد. «رسالت بوذری» اجرای این برنامه را برعهده داشت و «حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان» استاد حوزه و دانشگاه، «رضوان درویش» شاعر اهل سوریه، «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشورمان، «سید حسنین الحلو» مؤذن و قاری عتبه‌های عباسی و حسینی و «حامد شاکرنژاد» قاری بین‌المللی کشورمان میزبانان این برنامه بودند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار