استاد حوزه و دانشگاه:

اگر خدا را بخوانیم حتماً جواب‌مان را می‌دهد+ فیلم

حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان گفت: مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا می‌فرمود زمانی که شما دعا می‌کنید، یا در دامن‌تان می‌ریزند یا در حساب‌تان. خداوند بالاخره پاسخ می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 04August 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «غلامرضا قاسمیان» استاد حوزه و دانشگاه در بخشی از فصل دوم برنامه «محفل» با استفاده آیات ۲۲۰، ۲۱۹، ۱۸۹، ۲۱۷، ۲۱۵ از سوره بقره به بیان این نکته پرداخت که بندگان برای چه موضوعاتی سراغ پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) می‌روند و با اشاره به آیه ۱۸۶ سوره بقره «وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادی عَنّی، فَإِنّی قَریبٌ. أُجیبُ دَعوَةَ الداعِ إِذا دَعانِ/ و هنگامی که بندگانم از تو در باره من بپرسند، (بگو:) یقیناً من نزدیکم. دعای دعا کننده را زمانی که مرا بخواند، اجابت می‌کنم»، گفت: خداوند می‌فرماید که اگر کسی مرا بخواند، من حتماً پاسخ او را می‌دهم.

اگر خدا را بخوانیم، حتماً جوابمان را می‌دهد+ فیلم/ اتونشر

وی افزود: مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا می‌فرمود که (زمانی که شما دعا کنید،) یا در دامنتان می‌ریزند یا در حسابتان. خداوند بالاخره پاسخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به بخش دیگری از آیه ۱۸۶ سوره بقره «فَلیَستَجیبوا لی وَ لیُؤمِنوا بی لَعَلَّهم یَرشُدونَ/ پس باید دعوتم را بپذیرند و به من ایمان آورند»، گفت: خداوند (خطاب به انسان‌ها) می‌فرماید: راه رشد شما در این است که پاسخ مرا بدهید.

«محفل» ویژه‌برنامه صداوسیما است که ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد. «رسالت بوذری» اجرای این برنامه را برعهده داشت و «حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان» استاد حوزه و دانشگاه، «رضوان درویش» شاعر اهل سوریه، «احمد ابوالقاسمی» قاری بین‌المللی کشورمان، «سید حسنین الحلو» مؤذن و قاری عتبه‌های عباسی و حسینی و «حامد شاکرنژاد» قاری بین‌المللی کشورمان میزبانان این برنامه بودند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار